• Lonelyheart

Varför får jag som kramp i livmoder/äggstockarna när jag reser mig upp??

Hej!

Nån som varit med om detta? Har haft det i ca 3 dgr nu. Får som kramp när jag reser mig upp. NÅn som haft detta? Har också bim imorgon tisdag.

Kanske är det ett gravsymtom?

• Svar på tråden Varför får jag som kramp i livmoder/äggstockarna när jag reser mig upp??
  • Kimmen

hmm....ja du,jag har fött tre barn..undrar just om inte jag kände på samma sätt som du innan bim och sen visade det positivt,det kan vara livmodern som ställer om sig till en graviditet,jag hoppas SÅ att jag har rätt!! men du...jag kan ha fel åxå....Lycka Till!!!

• Longhaired

Hej Lonelyheart
    Jag testade positivt i lördags (ruvardag 18 efter FET) och jag känner så, inte varje gång, men ibland när jag reser mig ur sängen eller från en stol.
    Det liksom krampar ihop, nyper till en kort stund. Jag har inte haft så före jag blev gravid så vi får väl hoppas att det är ett tecken i ditt fall.

Lycka till!

/L.

• 9Kärleken6

*Puff* Hur känns krampen? Jag känner av min högra äggstock hela tiden. När jag sätter mig hårt så gör det lite ont. Ilar lite ner i benen också. Har även ont i tuttarna. Viken dag är du på? Jag är på dag 20 av ca 29.

Kram å lycka till!

• Lonelyheart

9Kärleken6: Det är svårt att förklara, men det liksom drar ihop sig en kort stund... Har bim idag.

• Lonelyheart

I ca 4-5 dgr tror jag. Hoppas hoppas! Har inte mensen kommit till imorgon så testar jag nog...

Nån mer som vet??

• Zazla

Alltså jag tror det är ganska vanligt att det spänner och drar i livmodern när man är gravid. Det känns typ som mensvärk. Det är livmodern som växer. Jag har haft så sedan vecka 4 säkert ( är nu i v 10) så jag hoppas ( än en gång) att det är din livmoder som växer och att det blir ett plus imorgon

• Lonelyheart

Tack Zazla! Vad du är gullig!

Idag har jag också fått super ont o svanken, det går ner lite i ljumsken också...

• Jordgubbar med glass

Jag vill inte göra dig besviken eller så. Men dem symtomen du beskriver det har jag vid mens eller strax innan. Jag hoppas att det inte är så i ditt fall, men det KAN vara så.

Svar på tråden Varför får jag som kramp i livmoder/äggstockarna när jag reser mig upp??