Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Lågt trombocyt

Ah, jag efterlyste för ett tag sedan andra med låga Trombocyter men hittade då "bara" en. Så detta är en tråd för mig.

Jag ligger tack och lov över medicinerings-nivån, och pendlar lite upp och ner men ligger vanligtvis mellan 60 och 100.
    Jag har dock inte "ont" utav det. Har inga komplikationer (dom blödningar eller blåmärken etc etc). Jag läker småsår ungefär lika snabbt som alla andra.

Dock så blödde jag ju väldigt mycket vid mina båda kejsarsnitt ('03 och '05) och detta är då förklaringen. Tyvärr så brydde sig sjukhuset då (trots att trombocytvärdet innan snitt redan då var väl under det normala) inte om att utreda varför jag blödde så mycket så det tog ända till hösten '07, och rena slumpen, för att få en förklaring.

Min läkare tror numer att jag har kronisk ITP. Det verkar inte finnas någon anledning till mitt låga värde. Jag är dessutom fullt frisk (grundligt utredd) för övrigt.
    Går nu och tar prover väldigt frekvent för att se hur värdet ändrar sig.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Lågt trombocyt