Lågt trombocyt
Är det någon som vet vad betyder lågt trombocyt? Är det farligt? Måste man behandla det? i så fall hur? Tack för svaret.
Är det någon som vet vad betyder lågt trombocyt? Är det farligt? Måste man behandla det? i så fall hur? Tack för svaret.
Jag skall ta reda på mina värde imorgon.Men varför har man lågt trombocyt?
Jag har alltid haft järn brist och just nu liger jag lågt också,och tar extra järntabletter.Jag fick reda på att mina trombocyter ligger på 20 och vårdcentralen skickar mig till akuten på undersökning.Jag mår bra annars. Hoppas de inte lägger mig in.Det hade varit det värsta.
Jag skall läggas in på måndag för att ta alla prover och hitta orsaken till det låga trombocyten som ligger på 20. Jag undrar hur många dagar måste man ligga inne och vad är det mer för prover de ta utöver blood.
Jag har även fått diagnosen anemi, men är däremot ovanligt högt på vit B6. Jag gick ner 4 kilo de senaste 3mån, och är väldigt oroligt för vad de alla nya provern kan visa. Kan dtta vara livshotande.
Ssk ringde från sjukhuset att min trymbocyt värde var 30 inte 20 som de uppgav innan, och det är inte säkert att jag behöver vara inlagt , det kanske räcker med att ta prover och återvända hem.
Men om jag blev inlagt, hur många dagar får jag räkna med att jag blev inne? Och om jag blev kallad till olika prover kan jag fortsätta och jobba som vanligt, jag får inga svar någonstans, Är det någon som har varit i liknande situationen?
Äe det någon här som hade låga trombocyter? Varför hade Ni de? Hur blev Ni behandlade för de? Är det livshotande? Kan man bli botad helt? jag har både låga trombocyter lågt blodvärde och satidigt kraftigt försämrat immunförsvar. Vad skall man tänka om det?
Min läkare säger att jag måste vänta på Benmärgens prov resultat, han kan inte säga något just nu.
Men jag är så oroligt att detta kan vara tecken på leukemi och det motsvarar döden.