Lågt trombocyt
Men Tessa, du vill ha svar som ingen här inne kan ge dig. Vänta till du har träffat din läkare i morgon så kommer du att ha svaren.
Men Tessa, du vill ha svar som ingen här inne kan ge dig. Vänta till du har träffat din läkare i morgon så kommer du att ha svaren.
Jag förstår verkligen att du är orolig och det är jättebra att du får träffa läkaren idag. Håller tummarna för dig!
Ska fortsätta hålla tummarna för dig Tessa. Det är en jobbig behandling du kommer att få, men det är faktiskt en ganska bra prognos nu för tiden.
Se till att få prata med avdelningens kurator snabbt. Man blir alltid erbjuden att få träffa kuratorn och tacka inte nej för att det känns konstigt. Kuratorn kan hjälpa dig med och förklara hur allt praktiskt går till med sjukskrivning, ersättningar och annat som rör livet utanför avdelningen. Kuratorn är även ett bra emotionellt stöd om man vill det.
Kram på dig.
Akut leukemi leder alltid till döden utan behandling. Prognosen för just din typ av AML (finns ett flertal olika undergrupper av AML) kan din läkare informera om. Det som står på din sida här är att du är ung och därmed har ett mycket bättre utgångsläge än majoriteten av dem som drabbas av AML.
Det är en tuff behandling men det går att överleva både den och sjukdomen! Se till att du har bra stöd från familj och vänner (du är ensamstående har jag för mig?) och se till att få kontakt med klinikens kurator bums.
Håller fortfarande tummarna för dig!