Lågt trombocyt
Men Babsi, Hade Du dåliga värde på på din blod utöver dina låga trombocyter. Jag har nedsatt immunförsvar låga vittkoppar och låga röda koppar. Allt är lågt och det oroar mig fruktansvärt.
Men Babsi, Hade Du dåliga värde på på din blod utöver dina låga trombocyter. Jag har nedsatt immunförsvar låga vittkoppar och låga röda koppar. Allt är lågt och det oroar mig fruktansvärt.
Ann Sophie Moderator, utöver låga trombocyter som ligger mellan 20-30 har jag även låga vita blodkoppar och röda. Allt detta oroar mig väldigt mycket,jag är frisk för övrigt, har inga blödningar och små sår läks lika snabbt som de andras. Men de låga blodvärde oroar mig till döds.
Hej Myrtille, tack så jätte mycket för ditt inlägg.Jag fick lite bredare syn på saken tack vare det, Resultatet från Benmärgen provet kommer på måndag förmodar jag( den skulle komma idag men min läkare har inte ringt)Då förhoppningsviss får jag veta hur jag ligger till.
Benmärgen prov var inte färdigt än idag, men jag har varit på hematologen och nytt blod prov var tagen, därefter fick jag besked att mitt blodvärde håller sig, men trombocyterna sjunker. Har Ni någon aning vad detta kan betyda?
Hur låga var era trombocyter,mina ligger mellan 20-30.Det är jätte lågt.
Men Kimberly 83, 4 i värde? Var det inte livshotande? Trombocyterna i genomsnitt skall ligga mellan 150-350. Och hur var dina andra blodvärde? Mina är låga på allt.
Kimberly83, hur mår Du idag? har Du kollat dina blodvärde på senaste tiden? Fick Du inte någon uppföljning efter din behandlig? Fick du komma på kontroller osv?
Tack Kimberly 83, hoppas jag får besked imorgon.
Jag fick besked idag av ssk att jag måste vara inlagt,jag blev kallad till ett samtal med läkaren imorgon och då får bedsked på diagnosen,behandling och hur länge jag måste vara inlagt. Ni som var inlagda hur länge var ni där och vad är det för behandling fick Ni?
Hej, Salt Katt enligt ssk så ligger min trombocyter på 25,min blodvärde ligger på 97 ( vilket är mycket lågt för en kvinna) och jag har nästan ingen immunförsvar. Jag måste vara inlagt.Kan detta vara livshotande? Jag är så oroligt,jag är ensam med 2 barn.
Kimberly 83, när du låg inne, hur många dagar låg du åt gången?
ssk ringde att jag får kommain och prata med läkaren redan idag på eftermiddag. Omorfia jag är väldigt oroligt, och är ute efter andra som kanske hade samma symptom och har fått diagnos, som blev kanske samma som min.
Jag har fått diagnosen akut leukemi och kommer att bli behandlat med gift celler nästa vecka. Jag är ledsen.
Läkaren sa att de flesta klarar sig idag och kan vara botade helt.Jag är bara rädd för de cellgifterna för att de är ganska starka och kan förstöra hela kroppen. Jag får behandling 5 dagar irad och mår jag bra så kan jag gå hem och återvända efter 2-3v för ny omgång. Jag har pratat med en äldre tant i vänterummet och hon har blivit helt frisk förklarat efter behandligarna men det tog 6 mån innan det hände.Jag har ingen annan val än att vara optimistisk.
Joppis81, jag har skrivit tll din inbox, jag har också fått diagnosen AML.Snälla berätta allt du kan om detta.
Mest av allt vill jag veta om det är livshotande eller om man kan leva med det i.s.f. hur länge? Tack Andras B. Jag skall kolla på ovan nämda sida.
Omorfia, varför har jag bättre utgångsläge än de andra som drabbas av AML, och varför är det en tuff behandling som alla påstår.Vad är det som händer att den är så tuff?
Tack så jätte mycket Anderas B.