• Leos och Vincents mamma

Såå himla jobbigt att böja mig ner, gör såå ont, är det farligt?

Jag är gravid i vecka 31. Magen är ganska så stor nu o jag når ingenting knappt längre, när jag böjer mig ner så får jag såå ont överallt, både i magen o i ryggen. Det trycker på överallt oxå då. Tycker det är jättejobbigt för man måste ju lixom böja sig ner.
    Nu är jag jätteorolig att detta ska skada bebisen på nåt sätt, att den inte får plats ordentligt när jag böjer mig ner o att den ska sluta andas eller nåt. Vet att det kanske låter töntigt, men jag kan inte låta bli att undra.
    Kan bebisen ta skada av att jag böjer mig ner mycket?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
  • Svar på tråden Såå himla jobbigt att böja mig ner, gör såå ont, är det farligt?
  • Novaliss

Kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara! Gud vad löjlig man är, jag är likadan!

• MaddeMamman

om du har så väldigt ont tycker jag att du tar kontakt med sjukgymnasten där du bor, genast (kostar runt 100:-, lite olika...) och ber att få en lång griptång (den betalade jag inte för) så du slipper böja dig. jag fick en nu när jag väntade mina tvillingar för det var helt omöjligt för mig att böja mig.

• MaddeMamman

om du har så väldigt ont tycker jag att du tar kontakt med sjukgymnasten där du bor, genast (kostar runt 100:-, lite olika...) och ber att få en lång griptång (den betalade jag inte för) så du slipper böja dig. jag fick en nu när jag väntade mina tvillingar för det var helt omöjligt för mig att böja mig.

• Hanna36

bebisen kan inte sluta att andas, för den andas inte inne i magen! Flört
    den får däremot syre via navelsträngen, och tränar på att andas.
    Om det gör ont så får du försöka undvika dom rörelserna i den mån det går.. Fundersam

• Leos och Vincents mamma
    Hanna36 skrev 2008-01-24 18:59:53 följande:
    bebisen kan inte sluta att andas, för den andas inte inne i magen! den får däremot syre via navelsträngen, och tränar på att andas.Om det gör ont så får du försöka undvika dom rörelserna i den mån det går..
    Jo, det är lite det jag undrar över, kan inte bebisen få navelsträngen runt halsen eller nåt när man böjer o sträcker sig o håller på?
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
Svar på tråden Såå himla jobbigt att böja mig ner, gör såå ont, är det farligt?