• Diamantflickan

Känner man sig "uppkörd" i magen hela graviditeten

Hej!

Jag har en liten fråga: tarmarnas rörelser saktar ju ner när man är gravid, men den här hemska känslan av uppkördhet, magknip m.m. som följer av detta - sitter den i hela graviditeten. Jag har nästan dagligen ont i magen. Jag kan tex inte dricka ett helt glas vatten för då vrider sig magen i kramp. Är i v 12 nu. Kommer den här känslan sitta i hela graviditeten? Eller vänjer man sig så det liksom går över? Skulle så gärna vilja kunna äta och dricka normalt, utan att det ska kännas som om maten igger och skvalpar i timmar:(

Diamantflickan

• Svar på tråden Känner man sig "uppkörd" i magen hela graviditeten
  • MajaLinnéa

Har det precis likadant.
    Är i vecka 14, och har haft det såhär i flera veckor...

Håller med dig om det är skitjobbigt.

• blipblop

Hihi, jag är i vecka 37 och är väldigt uppkörd, speciellt om nätterna.

Men det lugnar nog ner sig för er snart innan det kommer tillbaka ;)

• juzze

Ledsen att säga det, men jag måste tyvärr svara att Ja, det håller i sig hela graviditeten. Det har det åtminstone gjort för mig, och jag är i v 37 nu.. Men det betyder ju inte att just du kommer känna så hela tiden. Håller tummarna för att du slipper det, det är inte så kul direkt..

• Diamantflickan

Det låter som om man kanske får acceptera det hela då... Kan bara äta miniportioner av mat och måste äta varannan var tredje timme. Känns som magen säger stop fast resten av kroppen vill ha mer mat:(

• Lottis82

Hej hej,

Har också kännt mig så i magen hela graviditeten... E nu i vecka 30+ och dt verkar inte gå över av sig självt. Jag har fått en grej man kan köpa på apoteket som skall hjälpa till att hålla magen i styr:) Den funkar jätte bra tycker jag, man kan hälla den i filen lr bara i ett glas vatten på morgonen. Den heter Lactulos, hon som rekomenderade den på apoteket sa att hon hade inte överlevt sina graviditeter utan den:)
    Prova den och hoppas dt hjälper:)

• Diamantflickan

Tack för tipset Lottis, ska jag verkligen prova!

• Ziggystardust

Jag är i v. 22 och har känt och känner mig fortfarande uppkörd i magen hela tiden...Särskilt på kvällar och nätter är det jobbigt. Jag får nog vänta tills bebben är ute innan magen blir mer som vanligt.

Lactulos är ju en sorts laxermedel, jag får ännu mer ont i magen av det tyvärr.

Svar på tråden Känner man sig "uppkörd" i magen hela graviditeten