• Bevabus

Jamie Lynn Spears

Vad anser ni om den här artikeln? Visst kan det vara ett enda stort påhitt av en journalist men låt oss nu säga att det här är hundra procent sant.
    Tycker ni detta är rättvist emot Jamie?
    Har mamman gått över gränsen?
    Är det bra att Jamie får vara och bete sig som en typisk tonåring, trots att hon har ett barn som hennes mamma planerar att "ta över" efter födseln? Fast först så ska hon ju tjäna pengar på det...såklart...

Vad tycker ni??
    www.expressen.se/fredag/1.1018507/mamman-tar-over-jamie-lynns-bebis

• Svar på tråden Jamie Lynn Spears
  • little mommy
    Bevabus skrev 2008-01-24 22:49:28 följande:
    Vad anser ni om den här artikeln? Visst kan det vara ett enda stort påhitt av en journalist men låt oss nu säga att det här är hundra procent sant.Tycker ni detta är rättvist emot Jamie?Har mamman gått över gränsen?Är det bra att Jamie får vara och bete sig som en typisk tonåring, trots att hon har ett barn som hennes mamma planerar att "ta över" efter födseln? Fast först så ska hon ju tjäna pengar på det...såklart...Vad tycker ni??www.expressen.se/fredag/1.1018507/mamman-tar-...
    nej jag tycker inte mamman har rätt att lägga sig i, om inte jamie lynn vill att hon tar över förstås..
  • sakoline

Kanske bättre att mamman tar hand om barnet än att hon gör det om hon inte är mogen att ta hand om det själv?
    Dock bör man väl inte som mormor bara anta att mamman inte kommer ta hand om barnet, utan att ge henne en ärlig chans?!
    I USA verkar det vanligtvis vara svårt att ta hand om ett barn själv som ensamstående mamma, finns ju ingen statlig föräldrapenning som här, men hon har nog pengar så det är nog inga problem.
    Den där kvinnan borde istället ta hand om sina andra barnbarn, som Britney fött fram.

Om vi kan spekulera utifrån artikeln nu då :)

• Bevabus

Eller hur! Jag fattar inte varför HON ANSER att hon har all rätt i världen att ta barnet ifrån Jamie?? :S helt sjukt ju!
    Och pengar är ju knappst nå problem. Särskilt inte eftersom att de har sålt rättighterna för den första bilden på bebisen REDAN!....
    Jag tvivlar starkt på att Jamie är med på detta.

• NikkiGärdström

Jag tror inte att mamman kommer vara ett skit bättre för barnet än Jamie Lynn, hon verkar helt blåst den kvinnan. Hon kanska skulle lära sig vara en bättre mamma till sina egna barn (framför allt britney) innan hon tar sig an andras barn...

• Kusifru

Nu utgår jag ifrån artiklarna jag läst om det här med Spears o allt(det är ju enda sanningen vi får höra, right?). Mamman verkar vara helt galen! Hon tar ut procent på barnens löner, spenderar massa pengar på bilar & bling bling på sig själv, ska ha del av allt barnen får och nu ska hon ta barnbarnet också? Men sen har hon väl lagt ner massa tid och pengar på att barnen ska kunna nå långt men nu är det några steg för långt tycker jag. I den första intervjun som Jamie gjorde så var hon ju fast besluten att behålla barnet, och då är det väl menat så att hon såklart ska ta hand om det själv väl? Mamman verkar köra över sina döttrar lite då och då och i denna situation helt anta att hon ska ta barnet ifrån Jamie bara.

Någon som vet vad Jamie sagt om saken?

• Bevabus

Eller hur! Ja nu har tydligen Jamie blivit jättesur för att hon tycker mamman är för kontrollerande. Dessutom så får hon inte träffa sin pojkvän Casey som är pappan till barnet! Så nu tror en del att hon tänker rymma iväg när hon är 17 år och tänker gifta sig.

Jag kan väl säga såhär...jag känner faktiskt två tjejer som är kändisbarn i USA och de har det inte lätt alls. Men jämfört med det här så är deras situation en dans på rosor!!

• Kusifru
    Bevabus skrev 2008-02-01 22:19:06 följande:
    Eller hur! Ja nu har tydligen Jamie blivit jättesur för att hon tycker mamman är för kontrollerande. Dessutom så får hon inte träffa sin pojkvän Casey som är pappan till barnet! Så nu tror en del att hon tänker rymma iväg när hon är 17 år och tänker gifta sig.Jag kan väl säga såhär...jag känner faktiskt två tjejer som är kändisbarn i USA och de har det inte lätt alls. Men jämfört med det här så är deras situation en dans på rosor!!
    Gör du? Får man fråga vilka? ;) Ja, jag hörde också ett rykte igår kväll om att hon skulle rymma till sin pappa i Louisiana och "gå under jorden" från all media och utifrån där uppfostra barnet med sin pojkvän. Det måste vara svårt när alla ögonen är på henne, förväntningarna på totalt misslyckande finns överallt och i allt det ha en mamma som bara vill ha och ha och ha.
  • Bevabus

Vet tyvärr inte om jag får säga vilka dom är men jag antar att jag kan ge några ledtrådar hehe då har jag inte sagt rakt ut vilka dom är.

Det är två tonårstjejer vars föräldrar gick igenom en otroligt offentlig skiljsmässa för ca ett halvår sedan. Särskilt mamman hittade på en massa jätteelaka saker i pressen om pappan och det var rena rama hatkriget. Pappan var på toppen av sin karriär under sena 80-talet och hela 90-talet med två stycken serier och en del låtar.

Kusifru skrev 2008-02-03 11:53:07 följande:
    Gör du? Får man fråga vilka? ;) Ja, jag hörde också ett rykte igår kväll om att hon skulle rymma till sin pappa i Louisiana och "gå under jorden" från all media och utifrån där uppfostra barnet med sin pojkvän. Det måste vara svårt när alla ögonen är på henne, förväntningarna på totalt misslyckande finns överallt och i allt det ha en mamma som bara vill ha och ha och ha.
  • Måne och Sol

Det framställs som en vänlighet från den blivande mormodern men jag tycker det luktar skit om det. Om det nu är sant, man får passa sig lite när man sväljer vad som står i tidningarna.
    Det vore en helt annan sak om hon gåttut och sagt att hon tänker stötta den blivande unga modern så mycket hon någonsin kan coh gärna ser att hon kan fortsätta att leva tonårsliv i den mån det går, men detta är ju ett rent övertramp, på alla sätt. Syftar även på att tjejen inte ens får träffa fadern till barnet.... Gode tid.

• Bevabus

exakt, både Jamie och Casey var ju med och gjorde ungen. Till skillnad från en del andra tonåringar så VILL dom ju faktiskt ta ansvar för det dom gjort. Men mamman är helt tvärtemot, hon vägrar ge dom ansvaret för hon vill att Jamie ska få leva tonårsliv :S
    Jag tycker mamman är mer omogen än Jamie

Svar på tråden Jamie Lynn Spears