• Anonym (sofia78)

Medellön för kvinnor i sverige runt 30 år - tjänar jag under?

Jag är 30 år och jobbar som resande säljare. Har bara jobbat 9 mån iof. Men tjänar runt 17.900 inklusive all försäljning.

Är detta en normal lön?

Vad ligger medellönen i sverige på?

Är jag underbetald pga fel arbetsplats tro, eller har jag bara inte "kommit igång" på rätt sätt ännu för att jag är "ny"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-16 23:15
    Ni som angett lön, vad jobbar ni med? Och utbildning?

• Svar på tråden Medellön för kvinnor i sverige runt 30 år - tjänar jag under?
  • Anonym (adm)

Jag fyller 32 om nån vecka och har en fast måndaslön på 25600. Jobbar inte som försäljare utan sköter bokföring och löner åt några mindre företag.

• Anonym

Jag är 30 och driver eget företag. Kan ta ut 34000 kr brutto i månaden. Fram till nyligen hade jag 26000.

• Anonym (lön)

Har du provision på vad du säljer? Jag vet inte alls vad medellönen ligger på men det känns som att inom försäljningsbranschen växlar det väldigt på lönesidan. Jag tjänar 22 000 inom kommunen, men då har jag en 4 årig högskoleutbildning.

• Anonym (sofia78)

Fina löner, hörni tjejer!!

Har ni pluggat eller jobbat er in?

Jag har just bytt bransch helt från transport till detta......

Har ni jobbat länge med samma sak?

Vill ej stanna på 17', för jag tror jag är lite under medellön....

• doriah

Fy fanken - jag är 29 (28 och ett halvtFlört) jobbar som lärare (men har ex.jobbet kvar!!) och tjänar 20700...inte mycket att skryta med, men jag har ett djäkligt kul jobb!

Fia ღ Elsa
  • Anonym (sofia78)

Anonym (lön): Ja, jag har provision och bonus i lönesystemet. Garantilönen ligger på 14.800kr, dvs som ett skyddsnät.....men det är ju inte så att man vill behöva plocka ut garantin....utan man vill ju "jobba in lönen" själv....så att säga....

Vad tjänar du inom kommunen? Vad jobbar du med?

• Anonym (adm)

Jag har visserligen läst 3 års ekonomi på gymnasienivå men det är knappast betygen som betalar min lön .

Jag har arbetat mig in, nu jobbar jag åt min mammas olika företag och räknar snart med att ta över hela kalaset .

• Pirog

Jag är 30år,jobbar som tryckare på natten. Har månadslön 19000:- + 6100:- i fast ob. kan säga att killarna på mitt jobb har runt 1500 mer. orättvist, men tyvärr sant.

• Anonym (sofia78)

Att jobba sig in kanske är en bra metod? Men det kanske tar lite tid?

Jag har ej läst klart min examen på univers., dessutom var den inriktad på politik, så det hade ändå inte hjälpt..... :-P

• Anonym

Jag är 33 jobbar som Satellitoperatör och får väl i snitt 27000kr /månad (skiftarb.).

Svar på tråden Medellön för kvinnor i sverige runt 30 år - tjänar jag under?