• Sweetsugar

Ni som har Contura Kaminer...

Hejsan.

Vi håller på och ska välja braskamin till huset, från contura. Men vi är så osäkra på vilken vi ska välja!!

Skulle vara intessant att få veta vilken kamin ni valt från contura och vaför.
    Bilder är JÄTTE välkomna.

Mvh Ellinor & Christopher

• Svar på tråden Ni som har Contura Kaminer...
  • AnTiMiFi

Vi installerade en Contura kamin i november valde en med täljsten som beravarar värmen längre våran heter Contura 520T .Sen tog vi en Premodul skorsten till detta allt är supersnyggt och vi är nöjda det blir jättego värme inne när vi eldar.

• evolyn

frågade min man som jobbar med sånt han rekomenderar 560t.

• AnTiMiFi

Effektivast enligt Råd&Rön är Contura 550 den vann deras test.Contura 560T ser ut som våran bara det att det är sidofönster på den också.

• Sweetsugar

Det är ju det att vi ska ha ett stort hus på 205kvm. Vi har tittat en hl el på 660 T. Men tror ni den är för stor?? Den ser lite klumpig ut....

• AnTiMiFi
    Sweetsugar skrev 2008-01-25 18:25:43 följande:
    Det är ju det att vi ska ha ett stort hus på 205kvm. Vi har tittat en hl el på 660 T. Men tror ni den är för stor?? Den ser lite klumpig ut....
    Men storleksmässigt är de ju lika stora? det är ju designen som kan skilja men kollar man på höjd bredd och djup så är det ju ungefär samma på alla.Så att det blir för stort behöver du inte oroa dig för däremot är ju placeringen av vikt vi har våran i ett hörn då "står" den inte ut så mycket jätteviktigt att följa avstånd från vägg osv.
  • Sweetsugar

Jo dom är ju nästan lika stora. Men det är mer täljsten i 660, eller är det bara som det ser ut?

Jag tycker 560T är jättefin, jag fastnade för sido fönstren!
    Den kommer stå mitt i v-rummet, inte i något hörn.

• AnTiMiFi

Skulle tro att 660 har mer täljsten den väger 270 kg och 560T väger 145 kg

• underbara jag

vi har 660T den e kanon, och snygg

• underbara jag
    Sweetsugar skrev 2008-01-25 18:46:18 följande:
    Jo dom är ju nästan lika stora. Men det är mer täljsten i 660, eller är det bara som det ser ut?Jag tycker 560T är jättefin, jag fastnade för sido fönstren!Den kommer stå mitt i v-rummet, inte i något hörn.

det är täljsten runt. håller värmen jättebra.

v-rum 5.jpg

Svar på tråden Ni som har Contura Kaminer...