• mammacita

Khao Lak - är det bra där???

Vi funderar på att resa till Thailand nu i feb/mars. Det verkar bara finnas resor kvar till Khao Lak så det är inte så mycket att välja på... Ni som har varit där, var det bra? Det är ju svårt att låta bli att tänka på tsunamin eftersom Khao Lak var ett av det värst drabbade ställena. Märks det fortfarande?
    Hoppas på positiva svar då vi är väldigt sugna på att åka!

MammaCita
    mammaca.blogspot.com

• Svar på tråden Khao Lak - är det bra där???
  • City

Hejhej!

MÅnga tycker det är underbart vackart i Khao Lak, andra tänker mest på tsunamin. NÅgn tycker det är ordnat ochfint andra tycker det liknar Las Palmas.

Men Jag tycker ni ska åka dit, för det är bättre än att stanna hemma! Maila mig om du vill ha lite tips, jag bor i Phuket.

• Kimmi
    Jag och min familj var i khao lak 15-30 december 2007 och tyckte det var fantastiskt!
    Nästan öde stränder knappt några solstolar i sikte. Vill man ha en lugn och rofylld semester är khao lak perfekt....tyckte vi.Glad
  • Therese81

Vi var där nu i nov-07. och visst är det fint men för mig var det inte thailand... jag är glad att vi åkte till raileybeach! Vi har ju inte varit där innan tsunamin och vet inte hur det såg ut då men har hört att det var finare! Vi var på ett hotell som låg en bit bortanför vårat som ingen gjort något på sedan tsunamin, det var verkligen hemskt att se! Man kunde gå in i hotellrummen mm... fy, man blir tårögd när man tänker tillbaka på när vi var där och tittade...

Tycker endå ni ska åka för man kan ju ta sig runt ganska lätt, vi åkte taxi till Ao Nang och stannade 2 nätter, inte alls dyrt med taxi!

• mammacita

Tack för era svar! Trots lite blandade åsikter verkar ni alla ha en positiv bild av Khao Lak och det gör mig glad för nu har vi bestämt att vi åker!

City; kul att du svarade på inlägget, för det är väl ni som hyr ut bilar/bilbarnstolar i Phuket? Jag hittade er genom en Thailandstråd som jag läste och kollade genast er hemsida. Himla bra verksamhet ni driver! Jag tillhör nämligen dem som inte riktigt är beredd att släppa på den svenska säkerhetsnormen när jag är ute och reser med barn. Jag älskar att resa och upptäcka nya kulturer men när det gäller mitt barns säkerhet är jag inte beredd att ta seden dit jag kommer. Vi kontaktar er i tid innan vi reser!

/ MammaCita

• Panna82

Jag tycker Khao Lak är helt underbart! Var där i december 2007 så jag vet inte hur det vara före tsunamin. Inte en enda solstol så långt ögat nåt, inga strandförsäljare. Vi var nästan ensamma på stranden trots högsäsong.

Det finns många restauranger med riktigt god mat. Vi åkte ospecat och hamnade på ett hotell som heter Fasai som låg en tvärgata upp från huvudgatan. Ca 800 meter från stranden. Jättemysigt ställe med familjär stämning. Tjejerna som jobbade där lagade middag till alla gäster en kväll, supergott och trevligt!

• Gladskit

Jag har inte varit där sen tsunamin och det hotell vi bodde på byggdes aldrig upp igen (Palm Andman). Men jämfört med andra ställen i Thailand så skulle jag inte välja Khao Lak. Phuket tyckte jag tex hade mycket finare stränder och bättre vatten.

Om ni väljer att åka till Khao Lak så kan jag rekommendera en tur till Similan Islands. Det vackraste ställe jag någonsin varit på och med sand som potatismjöl.

Trevlig resa!

• Middel

Vi var i Khao Lak mars 2004, dvs ca 8 månader innan tsunamin. Det hotell vi bodde på finns dessvärre inte kvar eftersom det spolades bort.
    Vi tyckte om Khao Lak och det var bra stränder för småbarn. Tänk på vätska och solskydd till de allra minsta!

• Piraten Stina

City, du som bor i thailand, finns det mycket lägenheter att hyra billigt? Vi tänkte åka om ett år och vill gärna stanna i 3 månader.

• Axelina T

mammacita: När åker ni? Var ska ni bo?

Jag var i Khao Lak i nov 2007 med man och 2-årig son och tyckte att det var helt underbart. Nu hade jag aldrig varit i Thailand tidigare och kunde inte jämföra med något motsvarande. Åkte med ganska låga förväntningar för att inte bli besviken, och det blev jag absolut inte heller. Det var lugna, nästan öde, stränder. God, billig mat, trevliga människor och massor med sol och värme. Vad mer kan man begära?
    Visst ser man spår av tsunamin och man blir ganska ofta påmind, men det är mest av varningsskyltar eller minnesmärken av olika slag eller i naturen i form av knäckta grenar och uppryckta träd och liknande. Där är det ju väldigt individuellt hur man blir påverkad av det. Själv tyckte jag inte att det var speciellt jobbigt eftersom jag själv inte känner någon som var där under katastrofen.
    Bilder från Khao Lak finns i min presentation.

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • Sommarbarn 2007

Axelina T !

Var bodde ni? Vi har bokat nov/dec 08 men kan fortfarande ändra hotell.

Någon annan som vill berätta om vart ni har bott - säsongen 07/08?

Svar på tråden Khao Lak - är det bra där???