• Pannkakan

Tårtråden - Viva la Tårtnörd - Bildtråd Nr 4

Välkommen till Tårttrådens bildtråd, del 4.
    Den är för bilder av alla de tårtor och all den sockerkonst som Tårttråden producerar.
    Alla kommentarer och frågor ges/ställs i vanliga tråden, denna tråden är enbart för bilder och ev. info om bilden såsom material, fyllning osv.

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är -ligt välkommen in i stora tråden.

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i stora tråden, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 01:22
    Denna tråd delas stolt med Cupcakestråden.

Länk till Tårttråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29159422.html

Länk till Cupcakestråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29158825.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 01:23

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 01:23

• Svar på tråden Tårtråden - Viva la Tårtnörd - Bildtråd Nr 4
  • Millo
    Kevins 2 års tårta
    Jultårta 2007
    Jultårta 2007
    Det här är dom senaste jag har gjort, äntligen nöjd med resultatet. Träning och åter träning. har fler mindre lyckde i mitt galleri.
  • Solaika
    Fyllde med hallon och kokos. Täckt med SP.. den bruna är RIs chokladSP (HOPPLÖS att jobba med).. Dekorationen är SP och kristyr. Vanlig vit och choklad. Chokladkristyren vart på tok för hård.. därför är den så ojämt spritsad.
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • nisse

Jag har en hel del nya tårtor i mitt galleri(får tyvärr inte länkarna att funka) Lite blandad kompott med bla "alla hjärtansdags-tårta", lite bakelser och några tacktårtor! Den gula tårtan med pusslet på, så har min 3-årig hjälp till med att rita på pusslet! Han var så nöjd när han hade med sig den till dagis?!

• Stellamum

Tårta till tjejerna! Innehåller ljusa bottnar, mango/passionsmousse och hallonmylta.
    Fusktårta, köpta bottnar och pulvermousse, funkar det med när tårtgörartarmen suger men inte tiden finns...

• Ankmor
    nisse skrev 2008-02-17 08:15:17 följande:
    Jag har en hel del nya tårtor i mitt galleri(får tyvärr inte länkarna att funka) Lite blandad kompott med bla "alla hjärtansdags-tårta", lite bakelser och några tacktårtor! Den gula tårtan med pusslet på, så har min 3-årig hjälp till med att rita på pusslet! Han var så nöjd när han hade med sig den till dagis?!
    Alla hjärtansdagstårta till jobbet. Hallongrädde, vaniljkräm. Dek med SP och marsipan. Enkel rulltårta med gräddtopp och strössel!

Lukas pusseltårta till dagis. Hallongrädde, vaniljkräm, dek med SP och FP. Motivet på pusslet och bokstäverna har Lukas målat.Tårtor som tack för uppvaktning! (jag har bara dekorerat dom)
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Smurfan 81

Sista minuten önskemål på tårta! En kompis ringde mig halv 5 igår, tårta hämtat halv 1 idag!
    Köpebottnar fylld med dumlefluff och hallonmousse (köpt + färska hallon).
    Täckt med MMF gjort på chokladflor. Dekorationer i kristyr.
    Den ena blomman fick jag göra om 3 gånger därför blev det lite kladdigt där... Snäckbård nertill som blev helt ok faktiskt. Mitt första försök till stringworks.

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/phpoye7m0.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/phpwb2jxj.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• jenny74

Min senaste tårta till kusinens nyföding! Fylld med chokladmousse och blodapelsinmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med SP.

Tårta till kusinens nyföding! Fylld med chokladmousse och blodapelsinmousse. Täckt med SP och dekorerad med SP och FP.

Välkomsttårta till Engla!

Gå inte till sängs arg, stanna uppe och planera din hämnd!
  • Skrutt och Skrot

Hallonsylt och vaniljkräm, täckt med nån form av chokladkräm. Alldeles för sött för min smak, men barnen gillade den!

Hallonsylt och marsankräm

• Aiwendil

Min födelsedagstårta.

Ljusa och chokladbottnar
    Citronmousse med riven choklad
    Dumlefluff
    Vanlijgrädde
    Marsipan överst och sen creamcheesfrosting till taggar

Nygift 2008-02-14 och mamma till Isak född 2007-03-09
  • annloj

HEJ
    Mycket snygga tårtor ni alla göra.

Undrar vad mmf o sp står för. Alla förkortningar som är men i beskrivningarna. Kan nån förklara för en nybörjare tack.

Svar på tråden Tårtråden - Viva la Tårtnörd - Bildtråd Nr 4