sy sängkläder
om jag ska sy påslakan och örngott till spjälsängen själv, vilket sorts tyg kan jag använda? kan man ta vilket tyg som helst?
konstig fråga kanske, men jag har aldrig sytt sånt förut.:)
om jag ska sy påslakan och örngott till spjälsängen själv, vilket sorts tyg kan jag använda? kan man ta vilket tyg som helst?
konstig fråga kanske, men jag har aldrig sytt sånt förut.:)
Är inte heller så insatt, tycker att du ska fråga i någon tygaffär, det borde ju veta!!
jag köpte påslakan till större säng billigt och sydde nya av dem till själsängen.
Använd vanligt bomullstyg. Fråga på tygaffären om du känner dig osäker, man vill ju inte att det skall krympa eller ludda av sig på bebisen.
Bomullstyger är skönast. Jag sydde om gamla lakan och påslakan som vi hade hemma - som redan var mjuka och sköna (favoriter som jag hade kvar till enkelsäng maninte använder eftersom vi har dubbelsäng nu). Har oxå använt gamla lakan som jag fått av mormor eller köpt i secondhand - gamla lakan är så himla sköna i tyget - tjockare och bättre bomull än vad man har idag. Hitta något tyg du gillar - finnas massor av fina barntyger i bomull. Bäck och bölja är mysigt kolla t.ex. www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx
Jag tänkte sy om ett eller två av våra "gamla" satinbäddset som vi har till spjälsäng och barnvagn. (Så får jag köpa helt nya till vår säng istället =D) De är supermjuka och lena så jag tror att de passar helt suveränt till en liten baby.
vad många bra förslag!