Ärligt, en säljare kan inte kräva saker!
Om man kollar på blocket eller tom åker till en uppfödare så kommer de ofta med en massa "krav".
Ofta i annonser så står det en hel rad med krav som säljaren vill att köparen ska uppfylla..bla att tex hunden måste få springa fritt, att den ska komma till ett hus på landet, att den måste göra dte och det och på köpet ska man hålla kontakt med förra ägaren (detta gäller oftast omplaceringshundar/katter)
Läste dessutom i en annan annons där två katter såldes, där var kraven att dom skulle bo tillsammans (katterna alltså och BARA få vistas inomhus. Kravet om att de ska få vara tillsammans förstår jag...men krav på att de ska vara inomhus fattar jag inte alls.
Har man sålt sitt djur så kan man inte heller bestämma över dte sedan köpet är avslutat..jag som köpare kan ju sitta och säga vad som helst...jaaa klaaart att katterna ska få vara inomhus..och sen släppa dom vind för våg.
Samma med kravet att hunden/katten inte får säljas vidare..det kan man inte heller kräva..nej..många vet nog inte riktigt vad det innebär att sälja djur..