• kardemumma

Hur gör man -finns det någon frisör här?

Har i dag färgat mitt blonda hår lite mörkare hos frisör.
    Använda hasselnöt och guldblond men resultatet ser grådaskigt ut.
    vad gör jag!!
    Kan jag färga om hemma i en blond nyans?
    Köpte Lóeráls couleur experte på stan "skyddande multi-ton hårfärgningssystem".
    Trivs inte alls som det är nu.
    Jag frågade frisören innan jag gjorde färgningen med slingor om man kan lägga i en toning när man tröttnar på färgen.
    Nu blev det så illa så jag vill färga om på direkten.
    Går det?
    Egentligen bör jag gå tillbaka till frisören så hon får hjälpa mig men nu är jag rädd att det ska bli ännu värre.

Är det skillnad på en toning och på hårfärgning jag köpt då man redan precis färgat håret.

Hoppas på svar snabbt så jag kan slänga i min nya färgning!!

Är risken stor att håret blir grönt eller får nån annan taskig färg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-26 16:55
    Någon som gjort som jag och färgat håret och ångrat er.vad gjorde ni?

• Svar på tråden Hur gör man -finns det någon frisör här?
  • 0   Blåbäret   0

vad är det för nyans på färgen som du tänkt sätta i då?

• kardemumma

nougat är färgen jag köpt.

• kardemumma

nougat med blonda slingor ska väl tilläggas.

• 0   Blåbäret   0

Jätte svårt att säga hur det skulle bli..
    Jag skulle helt klart ringa salongen jag gjort slingorna på. det har du ju rätt till som kund. Och om du är rädd för att frisören som gjorde slingorna kommer att göra det värre kanske du kan välja en annan frisör på samma salong?!?

För att få bort en grådaskig ton (kall nyans) behöver man en färg/toning med varma pigment i (koppar el röda osv)
    Vet inte om den färgen du har köpt "räcker till" för att ta bort den oönskade nyansen..

• kardemumma

tack för svar!

vad händer om den inte har varma pigment?

det står på förpackningen att den innehåller "anti-orange effekt".
    Tittar man på bilden på förpackningen så skimrar den lite åt det röda hållet.

• 0   Blåbäret   0

om den inte har varma pigment så är risken stor att det bara blir värre..
    Står det anti-orange skulle jag tolka det som att den tar bort gula/orange/röda nyanser (=varma nyanser) och då skulle jag nog inte våga lägga i den.

kardemumma skrev 2008-01-26 17:16:43 följande:
    tack för svar!vad händer om den inte har varma pigment?det står på förpackningen att den innehåller "anti-orange effekt".Tittar man på bilden på förpackningen så skimrar den lite åt det röda hållet.
  • kardemumma

tack för svar.
    blev osäker nu om jag vågar färga själv.
    Gör jag det på salong så bör det väl kunna återställas?
    Jag får gå dit på måndag morgon och be henne färga om eftersom jag inte tycker om det.Grå-dassigt och inte alls vad jag tänkte mig.
    För en frisör kan väl färga till en blond nyans om kunden inte tycker om det?
    Eller måste jag först färga med varmare färger?
    Hade tänkt mig guldblond.
    Hon la i guldblond i dag men hasselnötsfärgen domenerar och det blev verkligen trist.
    Hade tänkt mig tvärtom att det guldblonda skulle vara stommen och att det skulle vara några få slingor i andra färger.

• 0   Blåbäret   0

du kan ju be henne sätta blonda slingor i en guldig nyans?!?

• Sofie85sthlm

hejsan.
    min syrra är frisör och när jag skulle färga mitt hår mörkbrunt så la hon in en röd nyans före den bruna eftersom om man har blont hår eller blonda slingor så blir det grönt eller grådassigt när jag gör håret mörkt. varför vet jag inte men det va vad hon sa. så alltid innan man färgar från blont till mörkt så ska man ha en röd färg i först.

jag tycker du ska gå tillbaka till frisören och visa henne hur det blev efter att hon färgat. är det en bra frisör så fixar hon/han till det kostnadsfritt.

• Miss Lau

Du ska självklart gå tillbaka och visa upp ditt hår. Är det en seriös frisör så färgar hon om ditt hår så att du blir nöjd med resultatet. Gör inget själv!

• kardemumma

till blåbäret

kollade igen på förpackningen och nyansen heter ljus gyllenblond nougat.
    och det är slingorna som har anti-orange effekt.
    Det jag mest är orolig för är att underhåret ska bli orange för det har hon färgat mycket mörkare.
    Men eftersom det står på förpacknigen på färgningen jag köpt att den även färgar gamla slingor så hoppas jag på att det tar.
    tycker att det skiftar i rött på modellen på förpackningen.
    jag tycker inte att mitt hår är slitet utan har en bra kvalite.

Min tanke är att först färga håret med den här färgen och lägga i de ljusa slingorna och ljusa upp.
    Men blir det orangefärgat så kan jag väl lägga i en ljus toning på just den oranga färgen sen?

Till sofie 85 stockholm
    ja jag undrar också hur min frisör tänkte och misstänker att hon inte alls är van att färga håret.
    Speciellt inte på en sån ljus som jag.
    Mitt hår var verkligen jätteljust.

• Sofie85sthlm

Jag låter ingen förutom min syrra att färga mitt hår. hon färgar hår varje dag på alla möjliga. med henne känner jag mej trygg.
    färga inte håret själv då sabbar man mera. det är jätte svårt att få det bra själv när det har blivit dåligt en gång. gå tillbaka till frisören. det är det bästa. jag pratade med syrran och hon sa att det är bäst att visa hur det blev så kan frisören fixa det igen kostnadsfritt.
    lycka till med håret!

• 0   Blåbäret   0

mja.. jag skulle nog gå tillbaka till salongen där du gjorde det först. Du har ju osm sagt rätt till att få det omgjort kostnadsfritt (eller om dom ev. tar betalt för vad mängden färg de sätter i kotar i inköp för dem, och det är inte så jätte mycket)

Jobbar själv som frisör, men det är jätte svårt för mig att svara på om hemma färgen du köpt skulle bli bra i ditt hår eller ej när jag inte sett ditt hår.
    och med "butiks färg" kan man aldrig veta vad resultatet blir oavsett hur fint det ser ut på förpackningen. tyvärr

Har du kanske hunnit till salongen idag redan och fått det fixat?!?

kardemumma skrev 2008-01-27 10:25:49 följande:
    till blåbäretkollade igen på förpackningen och nyansen heter ljus gyllenblond nougat.och det är slingorna som har anti-orange effekt.Det jag mest är orolig för är att underhåret ska bli orange för det har hon färgat mycket mörkare.Men eftersom det står på förpacknigen på färgningen jag köpt att den även färgar gamla slingor så hoppas jag på att det tar.tycker att det skiftar i rött på modellen på förpackningen.jag tycker inte att mitt hår är slitet utan har en bra kvalite.Min tanke är att först färga håret med den här färgen och lägga i de ljusa slingorna och ljusa upp.Men blir det orangefärgat så kan jag väl lägga i en ljus toning på just den oranga färgen sen?Till sofie 85 stockholmja jag undrar också hur min frisör tänkte och misstänker att hon inte alls är van att färga håret.Speciellt inte på en sån ljus som jag.Mitt hår var verkligen jätteljust.
  • kardemumma

Kunde inte vänta utan färgade och slingade håret själv hemma i går.
    Som tur är så blev resultatet ok.
    Färgen jag köpt var det lite skimmer av varma nyanser.
    Fick slinga två ggr också.
    Rena turen att håret sitter kvar.
    På salongen jag var jobbar bara hon och jag vågade helt enkelt inte.
    Som tur är har jag bra kvalite´på håret och jag vet att jag tog en väldig risk.
    Håret är lite gult på vissa ställen men jag är tacksam över att det blev så bra som det blev ändå och att det blev bättre i slutändan!

• 0   Blåbäret   0

ja huvudsaken är du att du tycker att det är bättre än före =)

kardemumma skrev 2008-01-28 17:44:33 följande:
    Kunde inte vänta utan färgade och slingade håret själv hemma i går.Som tur är så blev resultatet ok.Färgen jag köpt var det lite skimmer av varma nyanser.Fick slinga två ggr också.Rena turen att håret sitter kvar.På salongen jag var jobbar bara hon och jag vågade helt enkelt inte.Som tur är har jag bra kvalite´på håret och jag vet att jag tog en väldig risk.Håret är lite gult på vissa ställen men jag är tacksam över att det blev så bra som det blev ändå och att det blev bättre i slutändan!
Svar på tråden Hur gör man -finns det någon frisör här?