• Dedda

umeåmammor jan-07 del8

Lägger till i mina favoriter=)

• Dedda

Imorgon åker jag iväg på regionsmöte med Dressmann och det ska bli riktigt trevligt. Vi åker iofs bara till Sundsvall, men det blir ju semester för mig. Sova på hotell, slippa tänka på mat och barn, bara mig själv=) Sen så får vi se hur det blir med kalaset den 1:a, det blir nog bara jag och barnen, för Stefan vill nog måla golvlisterna i huset. Vi får flytta in tidigare om vi vill, så flyttlasset går kanske en vecka innan, den 16 mars. Får se hur vi gör...
    Snart börjar man jobba också, bara en vecka kvar av mammaledigheten, känns lite skrämmande, man har ju ändå varit hemma så pass länge.
    Nä, nu ska jag packa det jag ska ha med mig och sen blir det sängen för mig. Ha´re!

• Dedda

Halloj!
    Vi får se om vi kan komma på lördag eller inte. Leo har varit sjuk nu i snart en vecka och hostan verkar inte vilja ge med sig, så vi får avvakta...Håller själv på att bli förkyld och jag börjar jobba på måndag....
    Ingen utgång för min del hur som helst, även om jag vill. Måste ta alla kvällar i akt och flyttpacka eftersom flyttlasset till huset går snart...

Ger besked imorgon om hur vi gör.
    / Linda

• Dedda

Måste tyvärr stryka oss från kalaset, Leo är inte helt frisk än. Vi som sett framemot detta, men men, sjukdomar kan man inte göra något åt. Ha´re så trevlig allihopa...

Ja vi kommer! Vi tar med:

Elias, Linda och André - kaffe och mjölk (mjölk så att det räcker till barnen)

Alina,Emil,Albin,Sara & Amir - Mariekex & chokladbollar

Rossi & Alice - serpentiner och filkaka

Cattis, Jonas, Telma och Wilja. Vi tar med någe mjölkfritt fika.

Anna, Jesper & Elin -tar med tepåsar(finns det vattenkokare/spis&panna där?),sockerbitar

Camilla, Patrik,Fanny,robban,Olle- tar med gräddtårta ngn kak-sort,

Linda, Marcus och Tuva. Vi tar med oss Lyckselekaka.

Lena & Caspian. Vi tar med osötad svartvinbärsdryck.

Rasmus, Mia & Jerker. Vi bakar chokladrutor och tar med.

Carina, Johan & Thor - Tar med fruktsallad & vaniljsås/grädde

Anna & Alice: Vad finns det kvar att ta med tro?? Jag kan sno ihop en sockerkaka och ta med ballonger.

Helena, Fredrik och Felicia. Vi tar med nougatkakor

Hanna, Daniel & Ivan - Majskrokar

• Dedda

Hejsan!
    Länge sedan jag skrev här med och kommer så att förbli. Vi flyttar ju till huset snart, den 17:e blev det bestämt. Så vi kommer varken ha telefon eller internet de första månaderna, tjälen måste gå ur marken först...Tänk ändå att det snart bär iväg, helt ofattbart. När vi har landat, typ i april/maj något så får ni gärna komma och hälsa på=)
    Har jobbat första veckan nu och det har bara gått bra, men visst känns det konstigt. Linnéa & Leo har fått plats på det nya dagiset marinan i Täfteå så i början på april blir det inskolning, spännande.

Hade varit så kul å komma å fika men på måndag har jag personalmöte och på torsdag ska jag och mamma städa ur huset. Hoppas att jag kan haka på någon annan gång.

Någon som har lust att ses på stan imorgon? Jag och Leo ska fixa lite småtjafs till huset, så hojta bara till om någon har lust.
    Sköt om er!

• Dedda

Halloj!
    Länge sen jag skrev något, och längre tid emellan kommer det att bli. Vi FLYTTAR imorgon och kommer inte att ha tillgång till internet på ett bra tag framöver... Men om någon har lust så kan ni ju sms:a mig när det blir fika så ser jag om jag kan haka på. Så fort vi har landat i huset så lovar jag att vi tar någon lördag och kör lite knytis, vad tror ni om det?

Ha en bra tid nu framöver så hoppas jag att vi kan ses...snart. Kommer att sakna er och fl.

KRAM KRAM KRAM

• Dedda

Hinner titta in som hastigast...Flytten har bara gått bra och vi stormtrivs, så mycket utrymmen. Fast man har ju inte packat upp allt eftersom jag städar ur lägenheten för fullt plus att jag jobbar... Hoppas alla har det bra för det har vi. KRAM PÅ ER ALLA!

• Dedda

Hejsan!
    Tittar in som hastigast! Det skulle vara så kul att träffa er alla snart, men det känns som om man har så mycket annat för sig nu för tiden. Jobb och få iordning i huset... Leo har börjat på dagis nu och det går bara bra. Han verkar stortrivas...
    Vad säger ni om att ta en grillkväll i början på juni? hemma hos oss i Täfteå då såklart! känner att vi måste försöka måla huset i maj därav så måste vi skjuta på träff...

Sköt om er allihopa!

Svar på tråden umeåmammor jan-07 del8