• Anjie

umeåmammor jan-07 del8

Kanska ska skriva ett litet inlägg här då, så det inte är så öde...

Alvin har börjat gå nu i helgen. Det är så kul att se honom. Han är så stolt så. Han stannar upp och kollar så vi sett honom sen börjar han tok-le och klappa händerna...

Nu är han dock lite snorig. Jag hoppas det går över snart. Annars är allt bara bra.

Kram

• Anjie

Hej hej!
    Hur står det till med er alla?

Alvin bara gnäller och gnäller. Jag och Jörgen får turas om att bära honom hela tiden. Han är inte sjuk på något sätt (inte som vi vet iaf) men vill inte vara på golvet något. Han ska vara i famnen hela tiden. Jag blir så less. Vad kan det vara?

Sen till något roligare. Vi har köpt ett radhus på ersboda. två plan, fem rum, 112 kvadrat, uteplats både fram och bak (och lite på sidan, det är hörnlägenheten). Jag är sååå glad. Köpet är inte riktigt klart än, men vi ska skriva på köpekontraktet idag!

• Anjie

Hej hej!

Hur hade ni det på kalaset förra helgen och senare på kvällen? Hände något spännande?

Jag har haft det bara bra i Oslo. Det var jätte kul att hälsa på syrran och se hur hon bor. Nere i Oslo är det vår. Snödropparna och krokusarna blommade i rabatterna. Det fanns ingen snö och var kring +10 grader hela helgen. Pumps-väder med andra ord . Vi satt på uteserveringar och drack öl. Helt annars än här hemma bland snön... Men att man kunde sakna någon så mycket som jag saknade Alvin trodde jag inte kunde vara möjligt.

Nu sitter jag på jobbet och jobbar dubbelpass. Började 06:45 i morse och ska jobba till 21:30 ikväll. Det är inte alls kul.

Fika nästa vecka.

Tors 13/3
    Helena S
    Hanna
    Camilla
    Karin

• Anjie

Glömde lägga till mitt namn...

Fika nästa vecka.

Tors 13/3
    Helena S
    Hanna
    Camilla
    Karin
    Anja

• Anjie

Ville bara önska er alla en GLAD PÅSK!

• Anjie

Hejsan tjejer!

Här är det dagisinskolning som gäller. Alvin har varit två dagar på dagis (bara två timar/dag) och det går hur bra som hellst. Han vill bara upptäcka allt och struntar fullständigt i om jag eller Jörgen är där. Idag fick vi gå undan en stund och jag tror inte ens han märkte att vi var borta. Det känns jätte bra. Hur är det för er andra? några fler som börjat dagis?

Här hemma börjar det se ut om "hej kom och hjälp mig". Det är flyttkartonger överallt. Det är så svårt att packa då man inte kan ta allt på en gång. Jag menar vi måste ju fortfarande bo kvar här tills 1:a maj.

Camilla: Jag ska kolla upp hur det ser ut på tosdagkväll, men jag tror det ska funka.

Kramisar.

• Anjie

Akutfikatid imorgon
    Tors 10/4 kl 1830

Camilla
    Irina
    Anja

• Anjie

Jag tycker göteborg låter som ett bra förslag!
    Det tar vi

Svar på tråden umeåmammor jan-07 del8