• Flinga 06

umeåmammor jan-07 del8

Jag röstar på Mekka, godare fika... Sen var jag och Elias och lunchade med Susanne, Ida och Alfons på news idag och Elias kladdade ner stället så mycket att vi nog är portade därifrån nu

• Flinga 06

Hallå hallå!

Här var det lugnt och stilla, A jobbar ikv så jag är online! Är på gång att beställa några böcker från adlibris, de har fortfarande bokrea. Ikväll var vi och hämtade en tv-bänk vi köpt på blocket. en med låsbara glasdörrar från IKEA. Det behövs för E är som galen i x-boxet mm...

En fråga: Är det nån av er som haft ett tuttsugande barn som slutat med tutten? Vi funderar på att sluta inte för att han suger så mkt men ändå.

• Flinga 06

Jo just det, Elias är superintresserad av dammsugaren så jag funderar på att ge honom en leksaks, hittade 2 billiga på hikmet.se

Vad är era barns favvosaker? E gillar den och diskmaskinen och tvättmaskinen samt har han börjat köra sin bobbycar och sedan vill han att man ska läsa böcker ( typ pekböcker) för honokm, det är så gulligt när han kommer med böckerna och vill sitta i knä!

• Flinga 06

Hej!

En trevlig förfest kanske med mat? Nu tänkte jag enkelt, typ catra en ICA-planka el liknande. Vad tycker ni?

Elias börjar nu äntligen bli bättre efter en seeg öroninfl.. och två penicillinkurer. Imorgon blir det ÖF på Backen på fm för oss.

Idag tog E sin 1:a promenad utomhus i sina stövlar, det gick jättebra gissa om han blev stolt!

Han har nu fått sin leksaksdammsugare, han fullkomligt älskar den!

• Flinga 06

Gaaa, jag blev så besviken idag, vi står i först i tur på Gitarren from aug och så ringde jag rektor idag för att kolla hu r det blir med inskolningen, jag vill absolut börja inskola E den 4/8 för att det ska funka smidigt innan jag börjar jobba, men nej nej... De hade inga inskolningar före den 18:e för de skulle på kick off!! Ev blir det kornetten istället om vi får en tidigare inskolning där.

Hade gärna fikat ikv men A är upptagen så det går nog inte.
    w
  • Flinga 06

Stackars Agnes, hua för magsjuka... Hoppas att hon har repat sig!

Vilket kanonväder det var idag, jag och E var ute och tittade på traktorer som skottade medan vi väntade på morfar. Ka- ka kallade E dem. 
  • Flinga 06
    Hej! Blir det fika ikv kommer jag förbi! Jag ska på personalmöte kl 17.
    Imorgon kl 9.30-11.30 är det kyrkkul på hedlundakyrkan (typ öppen förskola) det ingår även en miniföreläsning om "egen tid" med Lisa Blom, under den tiden tar 2-3 vuxna hand om barnen om man vill... det är också fika. Det brukar vara bra! 
    Hälsningar Linda
Svar på tråden umeåmammor jan-07 del8