kan man sätta filtmatta på trappstegen??eller något annat tips???
tips på vad man kan göra med trappstegen i trappan??
funderar på filt matta men hur sätter man i så fall fast det??med lim?? i så hur??
tips på vad man kan göra med trappstegen i trappan??
funderar på filt matta men hur sätter man i så fall fast det??med lim?? i så hur??
som halksydd menar du?
ne. utan man sätter det på hela tarppstegen som en heltäckningsmatta typ. vet bara inte hur man får dit den är det med samma typ av lim som man skll använda om man hade satt den på golvet?? fasiken vad svårt det skall vara dåååå. men klart att de måste veta om man går till en matt affär. ville bara få lite tips innan om det går. för att få upp hoppet lite iallafall...
Ellos å jotex bla har sånna färdiga halvmånar att köpa, KANON!
tack för tipset skall genast kollla.
Jag funderar starkt på att sätta nålfiltsmatta i vår trapp, så jag har googlat som en tok på det. Men just nu hittar jag bara den här länken..... http://www.minhembio.com/Badguy/65256 bra foton o beskrivning. Läste i ngt annat forum att man ska använda våtrumslim, men det är inget jag kan garantera. Bäst att fråga i affären, det ska jag göra. :)
Lycka till.
Vi hade en sån typisk och supervanlig furutrappa med nålfiltsmatta på trappstegen. Den är nu målad vit och nålfilten är (snart, pågående projekt) utbytt mot en ny, snyggare och fräschare nålfilt.
Vi klipper bara till bitar av mattan så att de passar sen blev vi rekommenderade i affären att använda CascoFlex Golv/vägglim för plattor och mattor. Funkar både i torra och våta utrymmen. Det står på burken hur man ska göra.
Vi har tyvärr inte hunnit så långt så vi har limmat ännu. Det blir nog nästa helg för vi har en massa andra saker som går före trappan just nu, men sen kan jag rapportera hur det gick.
nyfiken på hur det blir. låter toppen...tror att det får bli så för våran del åxå att man lipper till bitar..åååå så snyggt...
idag har jag målat allt vitt. så nu är det bara matta som skall på
Vi har heltäckningsmatta i trappan. Den är fastsatt med nålgrepp som är fastspikade i varje vinkel. Jag gillar det inte, men det är bara spånplatta under. Och har man inte heltäckningsmatta i trappan halkar men, anser de här....