**Magkatarr, IBS, Problem-mage**
Är så uppgiven idag gällande min mage. Att jag aldrig kan få bukt med den. Jag är så less på att alltid ha ont, vara svullen så man ser ut som man är gravid i 5:e månaden och att det alltid genomsyrar allt man gör.
Mår bra på morgonen och förmiddagen men framåt dagen får jag ont och kvällen är jag som sagt uppblåst som en ballong.
Smärtan sitter ofta under revbenen på sidan och alltså inte direkt i mitten av solarplexus som magkatarr oftast visar sig på. Strålar ut i ryggen gör det oxå och bäst mår jag i liggande läge men det är ju inte det lättaste att alltid kunna fixa det.
Pratade precis med en väninna som sa att hon hade liknande symptom och det är typ magkatarr sa hon. Jag hade magkatarr med illamående o smärtor i tonåren och det är inte riktigt samma symtom nu som då, men å andra sidan kanske det kan ändra sig efter graviditeter mm. Har misstänkt IBS tidigare då det inte hittats nåt annat troligt.
Hon tipsade om nåt systerpreparat till Losec som finns receptfritt på apoteket. Nån som vet vad det heter, hur det verkar, vad ni får för lindring av det och om det verkligen funkar???
Vet inte vad jag ska ta mig till längre, och på vårdcentralen får man aldrig den hjälp man känner att man behöver med en riktig utredning.
Nån som har liknande symtom och som kan ge mig lite tips???