Inlägg från: iloniz |Visa alla inlägg
  • iloniz

**Magkatarr, IBS, Problem-mage**

jag har IBS... men det där kan ju vara olika för personer.. IBS är inte direkt en sjukdom... man brukar oftast få den diagnosen när de inte hittar nån annan magproblem.. iallafall sa de så åt mej.. har aldrig hjälpt mej med nån medicin.. därimot måste man äta rätt.. iallfall när det gäller mej... vegetarisk mat.. haft det sen jag var 17 år... och då var det som värst.. då spydde jag varje dag i ett år... nu är det mer som du beskriver... men sen jag slutade med köttet har jag blivit 95 % bättre!

• iloniz

gasbildande mat som lök, kål, bönor och stark mat ska du akta dej för med!

• iloniz

tror hon syftar på gallsten???

• iloniz
    Angelica77 skrev 2008-01-26 20:08:02 följande:
    Hmmm, ok. Jag har haft de här symtomen i flera år nu och det blir nästan värre med tiden tycker jag. Har varit hos en läkare men han snacka mer om att käka härliga sallader, njuta av livet, umgås med vänner och ta det lugnt och inte stressa. Fick liksom ingen direkt hjälp där...
    jaa som jag sa så har jag varit sjuk sen jag var 16-17 år... är 28 nu så!
    Men det stämmer... man får inte stressa... o äta bra mat... det är det som är det svåra.. jag har ju precis nyligen lyckas göra min mage glad... man måste lära känna sej själv vad din egen mage vill ha o inte!
    Men jag förstår ditt problem.. när man blir så där stor, så det ser ut som man är med barn.. det är hemskt o det gör ju så grymt ont
    Lycka till vännen!
  • iloniz
    Angelica77 skrev 2008-01-28 14:30:53 följande:
    Precis tagit första kapseln Omeprazol nu.Tänk vad skönt om man kunde få må bra utav den nu. Liksom som om hela himlen öppnade sig, en finstämmig kör som sjunger dom vackraste av stämmor och hela kroppen och sinnet är frid, och magen känns som bomull....Ungefär så
    hahah låter fööör bra för att vara sant.. säg till om det funkar.. har aldrig trott på medicin så jag är nyfiken!
    kram
  • iloniz
    Angelica77 skrev 2008-01-30 19:29:29 följande:
    Det är ju typiskt alltså...Var hos läkaren idag och jag ska göra ett prov på helicobakterien men då får man inte ha tagit typ Losec-medel (även Omprazol då givetvis) inom två veckor. Jag som började i måndags... Så nu måste jag snällt alltså vänta i två veckor med det om provresultaten ska vara riktiga. Ska in på ultraljud av gallan så småningom, laktosprov nästa onsdag och idag tog dom 10 (!) blodprovsrör för odling. Träffat en läkare som gett sig tusan på att gå till botten med mina magproblem. Känns skönt att äntligen bli tagen på allvar!
    åhh va skönt för dej att du hittat nån som inte bara avfärdar dej... Hoppas allt går bra för dej nu då! kram
Svar på tråden **Magkatarr, IBS, Problem-mage**