middiz skrev 2008-01-30 21:58:14 följande:
ja jag har väl inte skrivit nåt annat lr?skrev bara att losec är svagare är omeprazol, vilket det är. losec är 10 mg och omeprazolen e 20 mg, det dubbla! visserligen ska man ta losec två gånger om dagen och omeprazol en gång så i slutändan får man i sej lika mycke men MIN kropp behövde lite starkare på en gång. alla här skriver väl utifrån sej själv?ts skrev i trådstarten att hon vill ha tips, här får hon det.jag tvivlar inte på att hon kommer söka proffisonell hjälp om det inte går över inom kort!
Losec går att få i 10/20/40mg. Om du äter dosen uppdelat på flera tillfällen spelar ingen roll då peaken för biotillgängligheten är såpass flack.. Jag skriver utifrån ett professionellt och vetenskapligt perspektiv då detta forum översvämmas av tips baserade på egenupplevda placeboeffekter snarare än några verkliga bevis.
Min tolkning av TS symptom var att de var återkommande och då är det viktigt att undersökas även om en dos Losec gör att man mår bra en tid. Har haft patienter som käkat Losec i perioder och sedan kommit in akut med livshoande duodenalsår som blöder.