• Vim

Godmorgon välling för barn?

Hej! Jag undrar om jag kan ge min son (2 år och drygt 8 månader)Nestlé Godmorgonvälling Fullkorn? Det står på paketet "Användning: För Vuxen".

Kan han bli dålig av den? Få ont i magen eller så? Ska jag spä ut den med lite extra vatten om jag ger honom?

Tacksam för snabba svar! (han ska sova snart :) )
    /Vim

• Svar på tråden Godmorgon välling för barn?
  • Haraldsmamma

Inte för att jag är någon vällingexpert eller såFlört men varför vill du byta? Vuxen-välling innehåller ju mer salt t.ex.

• Haraldsmamma

Glömde...vissa barn kan vara känsliga för fullkorn, Är det bara för ikväll spelar det nog ingen roll.

• Vim

Nej jag tänkte bara för att jag själv dricker den och han äter inte välling så ofta så kändes det smidigare om vi kunde äta samma. Fick slänga hans sitsta vällingpaket för att det gick ut innan han hade ätit upp den.

• Haraldsmamma

Är det så sällan så spelar det nog ingen rollGlad.

• Vim

Nää jag ska nog prova ikväll så får jag väl se vad som händer.

• Blå Flygare

Är han så stor så äter han väl samma mat som er vixna i övrigt, så varför inte vällingen? Reagerar han på fullkornet så märker ni det. Även vuxna kan vara känsliga för det...

Jag har idag köpt "vuxenvälling" till min dooer på 18 mån. Gyllenmust. Till den så tillsätter man själv mjölk och salt, så det innehåller bara havre. Milt och bra för en barnmage Ska tillsätta havredryck och ersättningspulvet istället för mjölk, och skippar saltet.

Svar på tråden Godmorgon välling för barn?