MsBeauty skrev 2008-01-29 02:46:34 följande:
har en fråga till...Jag pumpar ju ut mjölk till min son, och mitt problem är att det bara minskar och minskar! Har pumpat i 2 veckor nu, från början var det ca 30 ml per gång, sen 20 och nu typ 5-10 ml. Han äter 17 ml mat per mål så min mjölk räcker ju inte alls.Jag äter bra och sover bra, hade kunnat dricka mer, men försöker dricka så mycket jag kan. Jag tar nån nässpray som jag fick av personalen som skulle hjälpa vid pumpningen, men den ökar ju inte mängden. Jag pumpar var tredje timme i 10 minuter per bröst. Vet snart inte vad jag ska göra mer, och det är jätteviktigt för mig att det ska funka. Är så orolig att mjölken ska försvinna helt, men det kan den väl inte göra så länge jag pumpar regelbundet?
det lilla som han får är jättebra... även om man får spä din mjölk så får han ju ändå i sig av dina antikroppar.
Jag hade oxå dåligt med mjölk och när elvira var 4 månader fick jag ge upp, orkade inte med stressen o pumpningen längre och hon blev aldrig nöjd... men ändå fick hon ju hälften av målen min bröstmjölk så det känns bra.
Och det var en jättebefrielse att sen börja med Ersättning o få en nöjd bebis.
Kanske kommer din mjölk igång, försvinner helt gör den nog inte..
HEJ förresten, ligger ju i sängläge på sjukan fortfarande får rörra mej mer o varit hemma på permis men sen igårkväll så har jag haft ont i magen o det blir värre o mer i intervall... håll tummarna att bebis inte är på väg!
Är i v. 28+5 idag, en vecka senare än förra tjejen kom.....