• M I R R E

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr9

Så var det dags för ny tråd igen. Jag har letat men jag hittar ingen ny så jag startar en. 

Välkommen till alla gamla och nya. Här pratar vi om allt. Vi är föräldrar till extremt mycket för tidiga barn (barn födda före vecka 29.)

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr9
  • boktok

Full av förhoppning skrev 2008-04-07 22:18:21 följande:

GRATTIS!!!!! Gud vad skönt att du klarade det så länge!!!!Själv blöder jag igen och var nere min femte tur på förlossningen.... är nu tillbaka på mitt rum här på 44:an...  Om två timmar och 40 min är det 8 veckor sedan detta startade....
    Om det vore så att man blir utslängd från denna tråd bara för att man har fött barn efter v 29, då hade ju inte jag kunnat skriva här! Jag skrev här för att min son föddes i v 30, men vägde bara 885g. Tyckte att vi passade här ändå.
    Jag hoppas så att det går bra för dig, du är så stark som kämpar. Jag vet ju hur tråkigt det är att ligga på sjukhus och då var jag ändå frisk! Knip igen nu och lycka till!!!
  • LisetteWernholm

morotsstavar: Grattis till till er son!

Full av förhoppning: Håller tummarna för er att allt ska gå bra!

• Pilea

Morotstavar:
    Åh, grattis till söta lille Eyvind Min dotter Tyra kom också i v.35 (35+4) Visst är det härligt att få komma hem så snabbt? fast på något konstigt sett kändes 1 vecka jättelångt när man var i från Alve. Fattar inte hur man stog ut i 3 mån på neo förra gången, fast man hade ju inget direkt val egentligen.

• Grrl

Morotsstavar: GRATTIS!!! Vad härligt för hela familjen!!!

• Bebbabus
    Morotstavar: Grattis! Å vad roligt att det gick så här långt denna gången!

Full av förhoppning: Min dotter är född i v 29+1 så "tillhör" egentligen inte heller denna dag (missade ju med en dag).  Känns dock som om "vår" resa med Neovård i ca 3 månader passar in här
    Vi håller tummarna för att du får ligga på sjukhus ett tag till med idn lille kämpe i magen!
  • V24

Morotsstavar: Grattis till ert STORA underverk! Fantastiskt att du fick gå så länge!

• Livsglädjen

Inskolning avklarad för Edvin! Det gick supersnabbt (totalt sex dagar) och han har inte gråtit eller frågat efter oss en enda gång...
    Nu börjar allvaret

Vet ni, jag vann en kokbok här på Familjeliv för att jag har skrivit en artikel i Wiki! Fick den med posten i dag, vilken rolig överraskning!
    Jag skrev om HELLP (Graviditet - komplikationer) fastän jag inte själv har haft HELLP, det var ju bara misstanke för min del.
    Det kändes nästan som om det var alltför lätt att få kokboken eftersom jag i princip bara har sammanställt två artiklar från Sjukvårdsguiden och Vi tidiga (tack än en gång Amathea för länken till Vi tidiga).

• Full av förhoppning
    Elias är här nu

18:46 föddes han 12/4 2008 vaginalt. 29+5 helt utan smärtlindring.
    1520g 41 cm

Hade värkar mellan 03:00-18:46 men öppnade mig 10 cm på drygt 5 timmar
    Sprack minimalt på ena blygdläppen men behövdes inte sys.

Han skrek när han kom ut, och är så otroligt söt!!!
    Han har lite skruttiga lungor och behöver respirator. Först 100% sen ner till 42 sen hade han en episod och upp till 100 igen och nu ligger det på 30%.

Han har fått napp som han ligger och suttar på och håller i som om han vore rädd att någon skulle ta den
    Allt har gått bra hittills...men nu börjar en ny resa med annan oro.

Kram
    Linda
    Snälla Elias kämpa. Stanna kvar!
  • Trolltoka

GRATTIS!

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Tualisa

Grattis gumman! va skönt att allt gick bra.

Full av förhoppning skrev 2008-04-13 05:42:31 följande:
    Elias är här nu 18:46 föddes han 12/4 2008 vaginalt. 29+5 helt utan smärtlindring.1520g 41 cm Hade värkar mellan 03:00-18:46 men öppnade mig 10 cm på drygt 5 timmar Sprack minimalt på ena blygdläppen men behövdes inte sys.Han skrek när han kom ut, och är så otroligt söt!!! Han har lite skruttiga lungor och behöver respirator. Först 100% sen ner till 42 sen hade han en episod och upp till 100 igen och nu ligger det på 30%. Han har fått napp som han ligger och suttar på och håller i som om han vore rädd att någon skulle ta den Allt har gått bra hittills...men nu börjar en ny resa med annan oro.Kram Linda
    Lilla knyttet, BF 14 Juli
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr9