• Marre

Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?

I sommar kommer vi som vanligt tillbringa stor del av tiden i bilen eftersom vi åker till norrland och vänder varje semester Det brukar bli närmare 400 mil i bilen och ett antal timmar som ska fördrivas.

Redan nu har vi föräldrar tröttnat på Mora Träsk så fort vi sitter i bilen och planerar att köpa varsin cd-spelare eller mp3-spelare till barnen som då kommer att vara 3,5 år. Frågan är vilket som är bäst?

*Kommer de bryta sönder cd-spelaren?
    *Kommer de kunna manövrera någon av dem? osv...

Finns det någon som har ett tips på bra spelare?

• Svar på tråden Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?
  • Blondie 68

Dvd spelar tycker jag låter kanon. Du kan ju hänga upp dom på nackstöden så kommer dom inte åt dom. Då tar jag för givet att dom sitter i baksätet. Bakåtvända. Dom kan även lysna på musik på dom

• Cookita

Ni kanske inte behöver låta barnen manövrera spelarna, om ni skaffar bra hörlurar med lite längre "sladd"... :)

• Blondie 68

Oj såg försent att du frågade efter CD eller Mp3. Köp en bärbar dvd istället. Då kan dom titta på film också.

• MaddeMamman

jag hade satsat på mp3, barn lär sig snabbt hur sådant fungerar. en cd måste ligga helt stilla. vi köpte en billig mini-dvd som kopplas in i bilen på ett nackstöd med varsina högtalare så de kan se film också.

• MaddeMamman

mina ville inte gå ur bilen när vi var framme om inte filmen var slut

• Marre
    Svar på #1
    De sitter bakvänt bredvid varandra i baksätet. Jag är lite emot dvd-spelare när de sitter bakvänt. Har läst att vid en krock kan de bli som projektiler som far rätt i barnens ansikten. Dessutom har ena tjejen lätt att bli lite åksjuk så jag är lite tveksam till det... Annars är det ju jättebra!
  • Marre
    Svar på #5
    Så skulle det säkert bli här också! De är tillräckligt tv-bitna som det är så jag satsar hellre på "bara" mp-3 där de kan lyssna på musik eller en saga.
  • norgesessan

Mina fick varisn mp3 spelare til jul när vi åkte 60 mil till norge, och sedan tillbaka, men dom var inte interesserade..Men vi tar dom med nästa gång iallafall...Vi lyssnar mest på radio, sedan har vi FLERA skivor att välja mellan till barnen som vi sätter på när det behövs, då verkar det bäst..

• Marre
    Svar på #8
    Vi har också flera skivor att välja på, men det är BARA Mora Träsk som de vill lyssna på...
  • norgesessan

strunta i att ta med mora träsk vi har bara Mora Träsk dvd, så det problemet har inte vi

• Marre
    Svar på #10
    Då låter det: "Vi vill ha Mora Träääääääsk!!!!" och "Ouääääääää" hela vägen till norrland istället
  • Marre

Någon som har tips på smidig, lättmanövrerad mp3-spelare till bra pris?

• norgesessan

vi köpte en på coop, men jag själv tycker inte om den, är van med min Ipod..(för dyr för barnen) men dom lånar min ipod ibland..Jag fick inte in deras sagoskivor på coop mp3 spelaren, på min ipod har vi alla skivor.
    Jag ångrar dock att jag köpte min ifall batteriet går isönder...Så jag får hoppas det inte händer..Köper nog inte en ny iallafall när den jag har har gjort sitt..

Svar på tråden Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?