Inlägg från: Marre |Visa alla inlägg
  • Marre

Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?

I sommar kommer vi som vanligt tillbringa stor del av tiden i bilen eftersom vi åker till norrland och vänder varje semester Det brukar bli närmare 400 mil i bilen och ett antal timmar som ska fördrivas.

Redan nu har vi föräldrar tröttnat på Mora Träsk så fort vi sitter i bilen och planerar att köpa varsin cd-spelare eller mp3-spelare till barnen som då kommer att vara 3,5 år. Frågan är vilket som är bäst?

*Kommer de bryta sönder cd-spelaren?
    *Kommer de kunna manövrera någon av dem? osv...

Finns det någon som har ett tips på bra spelare?

• Svar på tråden Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?
  • Marre
    Svar på #1
    De sitter bakvänt bredvid varandra i baksätet. Jag är lite emot dvd-spelare när de sitter bakvänt. Har läst att vid en krock kan de bli som projektiler som far rätt i barnens ansikten. Dessutom har ena tjejen lätt att bli lite åksjuk så jag är lite tveksam till det... Annars är det ju jättebra!
  • Marre
    Svar på #5
    Så skulle det säkert bli här också! De är tillräckligt tv-bitna som det är så jag satsar hellre på "bara" mp-3 där de kan lyssna på musik eller en saga.
  • Marre
    Svar på #8
    Vi har också flera skivor att välja på, men det är BARA Mora Träsk som de vill lyssna på...
  • Marre
    Svar på #10
    Då låter det: "Vi vill ha Mora Träääääääsk!!!!" och "Ouääääääää" hela vägen till norrland istället
  • Marre

Någon som har tips på smidig, lättmanövrerad mp3-spelare till bra pris?

Svar på tråden Bärbar cd-spelare eller mp3-spelare till 3,5-åring?