• xanni

35+ som har fått eller väntar första barnet -08, del 3

Här kommer den tredje delen av vår härliga tråd för oss som är +35 och som har fått vårt första barn eller väntar vårt första barn!

Hjärtligt välkomna alla gamla och nya trådvänner!
    Våra tidigare snacktrådar:
    Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m23212830.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-11-237/m26343599.html

Kalendertråd med våra kom-i-håg-datum och presentationer:
    Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-11-237/m23871239.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-11-237/m27102503.html
    Nr 3 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29189718.html

• Svar på tråden 35+ som har fått eller väntar första barnet -08, del 3
  • xanni
      Välkomna hit alla nya och gamla trådvänner! 
  • klamaj

Härligt, Xanni! Du har ju järnkollen allan, ju! Tur vi har dej, så att tråden inte dör...hoppas din rygg är snäll mot dej idag!

Rowanda: Heja herr Lagercrants!! Detta ger mej ytterligare bekräftelse på att jag inte haft helt fel i mina funderingar kring barns första tid här på jorden. Men det där om 38-åringarna...märkligt. Säjer som du, det är väl nu om nånsin som man bara kan lägga saker åt sidan, jag menar, vi har ju partat och fikat och tränat och ägnat väldigt många år åt oss själva så att lägg alla fokus på en annan individ är bara nyttigt och roligt och jag vågar påstå att vi fixar det bättre än kanske de som är en 10 år yngre eller mer...ooops! tur vi är lastgamla allesammans härinne, annars får jag den yngre mobben på mej *ler*.

Idag tog jag en promenad på 1 1/2 timma. Underbart med sol och lite bitande i kinderna. ÄÄÄR så trött på regn och leriga vägar, fukt överallt och mörker. UÄÄÄK!!! Men vi går mot ljusare tider, perfekt tid att få bebi på, inte sant?!

Ni som haft känningar av förlossning, hoppas det gått vägen eller är nära förestående!! Spännande värre för oss andra...
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!!

• xanni

Sådär, nu har vi varit ute i över en timme och struttat runt (väldans halt ute!) vattendragen i staden och avslutat långpromenaden med kaffe och nygräddad våffla - muuums! Tack Klamaj för din tanke, men ryggen känns nästan ingenting längre! Jag tror lite extra magnsium har gjort susen med foglossningarna, åtminstone om man får lyssna till andras erfarenheter och huskurerna!Skrattande

Vad spännande det är med alla bebisar i tråden! Det är knappt så att jag kan hålla isär er alla som är på gång/redan har fått, nu när det duggar tätt mellan förlossningarna. Jag får nog snällt vänta ett par veckor till tills det blir vår tur, men det är ok då jag ser fram mot att bara vara hemma ett tag innan bebis kommer. Slutar jobba på torsdag, tjoho!

Jag lade till "de som redan fått barn 2008" i vår nya tråd, men även våra trådbebisar - och deras mammor - som tittade ut 2007 är SÅKLART självskrivna här också! Dessutom hoppas jag att vi fortfarande håller kontakten med varandra när bebisarna ploppat ut också, även om det kommer bli mindre tid över till att sitta och surfa runt på FL...

Tills sen, KRAM! 

• ekbacken

Bra jobb Xanni!

Håller med dig Klamaj, skönt när ens teorier får någon form av bekräftelse.
    3 timmar off bäbis Sofifia... låter som min sjalidé kontra vagn inte är helt fel. Sjalen gör ju att bäbisen inte ser så mycket omgivning heller utan mest bara mig som bär och kan känna trygghet mot min hud och mina hjärtslag. Blir nog ingen vagn förrens det bara ska sittas.
    Kul förresten att så många skrivit i vad ni köpt för vagn. Snacka om djungel när ingen köpt samma... Jag har också funderat på Teutonia, både 4-hjulingen och 3-hjulingen. Båda dom känns ju bättre än vårat 1:a val P&T. Då visste jag inte att Teutonia gick att vända sitsen på... och inget försäljaren nämde... Det är ju konstigt också att alla bilder i produktkatalogerna visar sitsen framåtvänd. Speciellt när det är sådan debatt om huruvida den bör vara bak- eller framvänd.

Vi har haft mitt äldsta gudbarn hemma över natten. 5-åring full av energi. Vi var ute säkert 3 timmar idag och det får väl betraktas som bra då våran bio lockar väldigt mycke. Det blev 2 filmer igår och jag tyckte det fick räcka... man är ju dock så svag i sinnet när dom så önskar något så innerligt...

Imorgon ska vi på föräldrgrupp... 8:00 Fast man ska ju ändå upp då om ska till jobbet så det är okej...

Så jobbigt Ezzy med din rygg. Synd att ingen verkar kunna hjälpa dig på något sätt. Förstår att det måste kännas tröstlöst.

Go'kväll...

• Catti41

Ja här blir det inga bebisar... Jag vill ha bebis före januari månads utgång så vi får barnbidrag i februari! Fatta vad surt om bebisen kommer 2:a februari och så får man vänta tills mars för att få barnbidraget. Inte för att vi inte klarar oss utan det utan för principens skull. :)

Tappade en tjock bok på min tå just nyss, så nu kan jag inte gå. Stackars mig.Den blev alldeles blå... Extra roligt när man inte ens når sina tår.
    Gnäll gnäll.

Hur orkar ni gå ut och promenera? Jag orkar knappt gå uppför trappan när jag ska lägga mig...

Ja,ja. Ny lång ensam vecka börjar imorgon, med att vääänta. Imorgon ska jag sy klart det sista av mina pysselgrejjor och sen ska jag sätta in foton i album från en resa jag gjorde 2004... Dags nu, kanske...

• klamaj

Ja, xanni, håller helt med då jag också hopas vi kan chitchatta här i tråden efter bebisarnas ankomst, även om det ju såklart inte blir lika ofta.

Förlåt, men det var ju till dej, Ezzy, som mina ryggtankar gick. Jag blandar ihop er ibland, flickorna mina, så det kan bli lite tokigt det där. Men att du, xanni har en bra rygg är ju bara att gratulera till. Till Ezzy säjer jag: Heja på!!!

Själv har vi en chokladbrun Brio kombi...eller var det duo? I alla fall är det mjuklift och sittvagn och regnskydd och lammskunn och hela faderullan. Den står och tronar så fint i vårt hem full av nytvättade bebikläder som ska läggas in nånstans så småningom. Är hystersik just nu över att vi för böveölen inte har nån förvaring i det här jumla hemmet!!! Dock väntar vi på en byrå från Mio som heter Kansas, en högblank, vit sak. Kanske kan få plats med Levis pryttlar därinne. Tyvärr ska den också fungera som förvaring åt killens radiostyrda bilar - jag vet, 40 bast och fullständigt galen i sånt....men han var faktikst SM-tvåa en gång i tiden. Dock innan vi träffades, men ändå. Har sagt att han får ha de viktigaste prylarna i lägenheten, resten får förpassas till vinden (som nu är ett kaos eftersom massor av gammal skit ligger inslängt där plus all jävla kakel å klinker till badrummet som inte kommer att bli klart innan bf - ggrrrr).

Är ni lika stressade eller?? Jag håller emellanåt på att gå upp i atomer då jag vill rensa varenda skåp, slänga grejer och skapa plats. Snacka om att boa...

Har just ätit gratinerad blomkål/kål med MASSOR av riven ost och en sjudundrans god bechamelsås. Har värsta formen här, fatta att det blir en del av 1 1/2 blomkålshuvud och ett bautakålhuvud. Det blir till att äta kål i evighet, känns det som...

Kram åter till er alla!!

• ezzy

Xanni, toppenbra att du förnyar vår tråd som är sååå bra och givande. Tack!!

Tjejer, nu behöver min brorsdotter alla era hållna tummar och även en och annan bön för er som finner det naturligt.
    Idag ringde de från neonatalen tidigt på morgonen och sa till bror och svägerska att lilltjejen blivit mycket sämre under natten. Hon har hamnat i respirator igen och har ca 50% chans att fixa det här. Läkarna har sagt att nu är det upp till henne själv om hon orkar kämpa vidare. Det är hennes lungor som inte fixar syreupptagningen utan hon har en tendens att samla på sig för mycket CO2. Pga att lungorna är för stela....
    I det här sammanhanget känns min rygg som en skitsak...för det är ju förhoppnigsvis övergående. Men jag tackar ödmjukt för att ni skänker mig en tanke även pga det.

• xanni

Åh ezzy, här kommer tummar och böner och allt vad som krävs för att lilltjejen ska orka reda ut detta! Många stora kramar till lilla tösens föräldrar och också till dig ezzy. Man känner sig så maktlös där man sitter, men av hela mitt hjärta önskar jag att allt blir bra!

• maopa

Ezzy:

Vilket tuff och orättvis uppgift din lilla brorsdotter har fått så tidigt i livet.
    Usch, jag vet inte vad jag ska säga. Tänker på den lilla, hennes föräldrar och alla ni nära anhöriga.
    Tack för att du håller oss uppdaterade och jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir goda nyheter nästa gång.

varm kram till dig

• Rowanda

Fy vad hemskt, Ezzy! Hoppas hon orkar kämpa, lilltösen. Vilken mardröm.

Jag har varit hemskt stressad, Klamaj! Jag flyttade ju i samband med födseln, och det till en lägenhet som inte var färdigrenoverad. Igår kunde vi börja laga mat i köket, innan åt vi hos svärföräldrarna. Att tömma en lägenhet med en inte alldeles frisk nyfödd är inte att rekommendera. Inte heller att renovera och packa upp allt med en kolikbebis............ Fy, vi är helt slutkörda båda två. Men nu börjar allt reda sig och vi hoppas på en ledig helg, nästa helg. Vi har knappt haft en dag helt för oss själva sedan vi blev familj. Men med tanke på hur Ezzys systerdotter med familj har det så är det en fis i rymden!

Vad gäller Teutonia Spirit så är den urkass när det är blötsnö, snön packar ihop sig i hjulen och den går till slut inte att köra. Den är också stötig på ojämnt underlag. Börjar nästan ångra att vi inte köpte en vagn med lufthjul, men då hade det blivit en framåtvänd 3-hjuling, 4-hjuling eller en som inte rymdes i vår bil Det är inte lätt att hitta något som är helt bra. Men i affärer och på asfalt är den super. Lätt att fälla ihop också. Snygg med!

Nu ska vi lägga oss och lyssna på CD-bok.

Kramar

Svar på tråden 35+ som har fått eller väntar första barnet -08, del 3