Bra och ekonomisk kattsand
Någon som kan tipsa om en bra och ekonomisk kattsand? Den ska absorbera lukt bra och bilda fasta klumpar som är lätt att plocka ur.
Någon som kan tipsa om en bra och ekonomisk kattsand? Den ska absorbera lukt bra och bilda fasta klumpar som är lätt att plocka ur.
Jag fick lådan gratis av en kompis vars ena katt inte gillade den...
Fick även med lite pellets så jag har ännu inte behövt köpa nå't.
Fördelen med lådan är ju att spånet ramlar ner i den undre lådan och man behöver inte byta pellets nå'n gång. Jag läste ett tips att man kan ta två billiga plastlådor och borra lite hål i den övre lådan...
Vi har inte K-rauta där jag bor så jag får väl kolla på Granngården eller nå't...
jag har vitakraft compakt tror jag den heter rosa kartong är det i alla fall och den tycker jag e super bra haft lidl men den luktade jätte mycket fick kiss lukt i hela lägenheten när jag hade lidls kattsand
2 påsar 10kg pussi räcker för mig i 1 månader med mina två katter. Jag byter all kattsand en gång i månaden. Nästan en hel säck med pussi går åt direkt för att fylla lådan, sedan går nästa åt vid påfyllning vid behov. Jag är mest nöjd med den hittills, men fortfarande tycker jag att den är lite dyr. Dessutom brukar det vara en del lukt i slutet av månaden innan jag byter all kattsand igen.
Jag ska prova LIDLs nästa gång eftersom den är hälften så billig. :)
jag köper den på ica men alla ica butiker verkar inte ha den tyvärr
Oj, du hann svara visst. ;)