• Mountains

Bästa barnvagnen för en lantis?

Hoppas på er hjälp i barnvagnsdjungeln! 

Vi ska ha en liten till sommaren och nu börjar jag fundera på vilken vagn vi ska skaffa oss. Det vore roligt om ni kunde dela med er av era erfarenheter och komma med tips!
    Detta är våra förutsättningar:
    -Vi bor på en ö och vagnen ska ofta i och ur både större och mindre båtar.
    - På ö finns bara grusvägar, men de är ganska fasta och inte så mycket grus på dem.
    - Vill gärna kunna gå in i skogen och gå på stigar.
    Resan blev längre än planerat.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 19:21
    Tack till er alla som kommit med goda råd! Jag har nu varit och beställt vagn och det blev faktiskt en Bugaboo med vinter/terränghjul. Jag valde den utifrån att den i första hand är lätt och det är bra då det blir många lyft i och ut båten. Det andra var att man kan ha sittdelen vänd mot sig, vilket jag föredrar. Hoppas att jag blir nöjd med mitt val, men det vet jag först i sommar.
  • Svar på tråden Bästa barnvagnen för en lantis?
  • Lilla trynet

Grattis till bebis på gång! Vi har en Cango Nizza, himla stabil vagn som ändå inte väger så mycket, är billig, vilket känns bra för mig som "kastar" den i och ur bilen ofta. Den är inte så tung för sin storlek heller. När du ska "off pist" rekommenderar jag bärsjal istället, då kan man gå hur kuperat och snårigt som helst (nästan). Sjal var dessutom det killen gillade bäst i början, sov som en stock i den! Trehjulingar kanske är smidiga, men det funkar nog inte i speciellt kuperad terräng. Man vill ju inte välta.

• Mountains

Lilla trynet: jag ska surfa efter vagnen och se vad det är för typ av vagn. Bärsjal ska jag absolut skaffa mig-

Fler vagnstips?
  • Stargirl

Jag skulle välja en smidig och lätt vagn samt bärsjal som komplement.

Nu går hon!!!
  • WilmersMamma

BRIO Nova skulle jag rekomendera! Med off road lufthul, man tar sig fram överallt! Världens bästa vagn enligt mig Det är en sittvagn som du kan ha mjuklift leler hårdlift i.

• Mountains

Willmers mamma: jag ska kolla in Novan!

• litenkotte

Min kusin har en Inglesina som de är jättenöjda med. Den blir liten ihopfälld och är jättebra att köra. Den går in på "djupet" i en vanlig kombi och då de åker mycket båt så tar den inte så stor plats där heller, de är jättenöjda.

• Soffen

Jag tycker att Emmaljunga har rejäla och bra vagnar som klarar grusvägar och skogsstigar. De är förstås lite större då så om du med "liten båt" menar en minijolle så blir det kanske lite svårt. Det finns ju många bra modeller även av andra märken, men jag tror att du åtminstone ska undvika 3-hjulingar.

• Miim

vi bor oxå i skogen och har valt en emmaljunga citycross.
    Lätt liten och smidig med bra dämpning/hjul.
    lite dyrare med kan finnas på andrahandsmarknaden.

• Mountains
    Soffen skrev 2008-01-27 20:51:32 följande:
    Jag tycker att Emmaljunga har rejäla och bra vagnar som klarar grusvägar och skogsstigar. De är förstås lite större då så om du med "liten båt" menar en minijolle så blir det kanske lite svårt. Det finns ju många bra modeller även av andra märken, men jag tror att du åtminstone ska undvika 3-hjulingar.
    Nja, vår båt är ca sju meter, så det mesta går i, däremot tror jag att vagnen måste vara ganska lätt då det blir lite lyftande i och ur.
    Miim skrev 2008-01-27 20:55:11 följande:
    vi bor oxå i skogen och har valt en emmaljunga citycross.Lätt liten och smidig med bra dämpning/hjul.lite dyrare med kan finnas på andrahandsmarknaden.
    Jag kollar vidare på city kross!
  • Känslan

Hej!

Mitt tips är en Kronanvagn!

*Det är en rejäl vagn
    *Det finns rejäla terränghjul att köpa till
    *Den tar liten plats på bredden

Svar på tråden Bästa barnvagnen för en lantis?