Inlägg från: Mountains |Visa alla inlägg
  • Mountains

Bästa barnvagnen för en lantis?

Hoppas på er hjälp i barnvagnsdjungeln! 

Vi ska ha en liten till sommaren och nu börjar jag fundera på vilken vagn vi ska skaffa oss. Det vore roligt om ni kunde dela med er av era erfarenheter och komma med tips!
    Detta är våra förutsättningar:
    -Vi bor på en ö och vagnen ska ofta i och ur både större och mindre båtar.
    - På ö finns bara grusvägar, men de är ganska fasta och inte så mycket grus på dem.
    - Vill gärna kunna gå in i skogen och gå på stigar.
    Resan blev längre än planerat.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 19:21
    Tack till er alla som kommit med goda råd! Jag har nu varit och beställt vagn och det blev faktiskt en Bugaboo med vinter/terränghjul. Jag valde den utifrån att den i första hand är lätt och det är bra då det blir många lyft i och ut båten. Det andra var att man kan ha sittdelen vänd mot sig, vilket jag föredrar. Hoppas att jag blir nöjd med mitt val, men det vet jag först i sommar.
  • Svar på tråden Bästa barnvagnen för en lantis?
  • Mountains

Lilla trynet: jag ska surfa efter vagnen och se vad det är för typ av vagn. Bärsjal ska jag absolut skaffa mig-

Fler vagnstips?
  • Mountains

Willmers mamma: jag ska kolla in Novan!

• Mountains
    Soffen skrev 2008-01-27 20:51:32 följande:
    Jag tycker att Emmaljunga har rejäla och bra vagnar som klarar grusvägar och skogsstigar. De är förstås lite större då så om du med "liten båt" menar en minijolle så blir det kanske lite svårt. Det finns ju många bra modeller även av andra märken, men jag tror att du åtminstone ska undvika 3-hjulingar.
    Nja, vår båt är ca sju meter, så det mesta går i, däremot tror jag att vagnen måste vara ganska lätt då det blir lite lyftande i och ur.
    Miim skrev 2008-01-27 20:55:11 följande:
    vi bor oxå i skogen och har valt en emmaljunga citycross.Lätt liten och smidig med bra dämpning/hjul.lite dyrare med kan finnas på andrahandsmarknaden.
    Jag kollar vidare på city kross!
  • Mountains

Hej!

Tack för era ideér, jag ska kolla vidare på ex urban jungle, att den är lätt är bra. Däremot vill jag gärna ha barnet vänt mot mig, jag inbillar mig att det är lättare när barnet blir lite större och man kan prata med den...?

• Mountains
    cicci85 skrev 2008-01-28 13:03:18 följande:
    Jo det är en stor nackdel med UJ, det är mycket roligare att ha barnet mot sig och kunna prata med den!Har du kollat på bugaboo? jag tror att den väger 9 kg och om man har vinterhjulen på så blir den som en vanlig fyrhjuling fast flera kilo lättare!
    Bugaboo verkar bra på många sätt och vis, lätt och man kan ha barnet vänt mot sig, det gillar jag. Däremot vet jag inte om det är någon skön fjädring i den.
    Tiramisú Con Amore skrev 2008-01-28 13:15:47 följande:
    Absolut en Brio Happy med offroad hjul
    Ska nosa lite på den också! Hoppas att det är en vagn som är lätt!
    Många bra förslag! Det här är ju jätte kul!
  • Mountains

Tack till er alla som kommit med goda råd! Jag har nu varit och beställt vagn och det blev faktiskt en Bugaboo med vinter/terränghjul. Jag valde den utifrån att den i första hand är lätt och det är bra då det blir många lyft i och ut båten. Det andra var att man kan ha sittdelen vänd mot sig, vilket jag föredrar. Hoppas att jag blir nöjd med mitt val, men det vet jag först i sommar.

Svar på tråden Bästa barnvagnen för en lantis?