• BeccyG

Varför sticker det, ilar och trycker på i underlivet? Förlossning på G?

hejsan!
    Har haft stickningar och typ värk i underlivet ikväll. Kan ej sitta ner för då kör det till igen. Det är inte hela tiden uten kommer då och då och kör till som bara den. Har BF om 6 dagar, kan det vara på G redan nu kanske? Hoppas..=)

• Svar på tråden Varför sticker det, ilar och trycker på i underlivet? Förlossning på G?
  • zaaga

Kan vara!

Annars kan man få exakt den känslan när bebisen fixerar sig ordentligt, vad har din BM sagt - är bebben fixerad?

• Jiie

Låter som bebisen fixerar sig...!!

Mamma till älskade Alex
  • BeccyG

Bebisen har varit fixerad i två veckor.. H*n ligger väldigt långt ner också sa BM kanske kan bero på det? Eller?

• Plutto78

Det är nog barnet som ligger och trycker mot någon nerv, jag hade också så. Det ilar liksom...

• zaaga
    BeccyG skrev 2008-01-27 20:09:22 följande:
    Bebisen har varit fixerad i två veckor.. H*n ligger väldigt långt ner också sa BM kanske kan bero på det? Eller?
    Kan bero på det ja. Att den trycker på nerver. Men det kan kännas precis likadant när tappen börjar påverkas.
    Så det är bara att vänta och se vilket som är rätt!

(Ps: om det är tappen som börjar ge med sig kan färdknäpp vara extra effektivt just nu.. )
  • Plutto78

Min kille låg långt ner också, känner igen det precis... Tror på det jag skrev ovan

• BeccyG
    zaaga skrev 2008-01-27 20:11:44 följande:
    Kan bero på det ja. Att den trycker på nerver. Men det kan kännas precis likadant när tappen börjar påverkas. Så det är bara att vänta och se vilket som är rätt! (Ps: om det är tappen som börjar ge med sig kan färdknäpp vara extra effektivt just nu.. )
    Se där ja..=) Får se vad sambon känner för ikväll.. hehe.. Tack för tipset!
  • BeccyG
    Plutto78 skrev 2008-01-27 20:12:29 följande:
    Min kille låg långt ner också, känner igen det precis... Tror på det jag skrev ovan
    Ok.. Känns typ som att huvudet är på väg ut. Eller som jag tror att det känns som eftersom jag är först föderska så vet jag juh inte hur det känns på riktigt..=)
  • zaaga
    BeccyG skrev 2008-01-27 20:13:22 följande:
    Se där ja..=) Får se vad sambon känner för ikväll.. hehe.. Tack för tipset!
    Jag har fått tre barn (väntar fjärde om någon vecka) och jag har alltid kört på färdknäpp när den där känslan dykt upp för andra gången. Första gången är när de fixerar sig. Andra gången är när tappen börjar ge med sig. Och först då fungerar färdknäppen - för det sätter verkligen igång.

Men, sen är vi ju alla olika!! Och det är väldigt svårt att veta om det är samma känsla du och jag pratar om. Men det låter så i alla fall.
    Sen är det ju så att det som fungerar på mig kanske inte har ett dyft effekt på dig.
    Men, det är ju värt att testa om man har lust! Sex är ju sällan något hemskt och otrevligt!
  • Bobbenn

Låter som åderbråck i slidan

Ett hem utan en katt är bara ett hus
  • BeccyG
    zaaga skrev 2008-01-27 20:20:52 följande:
    Jag har fått tre barn (väntar fjärde om någon vecka) och jag har alltid kört på färdknäpp när den där känslan dykt upp för andra gången. Första gången är när de fixerar sig. Andra gången är när tappen börjar ge med sig. Och först då fungerar färdknäppen - för det sätter verkligen igång. Men, sen är vi ju alla olika!! Och det är väldigt svårt att veta om det är samma känsla du och jag pratar om. Men det låter så i alla fall. Sen är det ju så att det som fungerar på mig kanske inte har ett dyft effekt på dig. Men, det är ju värt att testa om man har lust! Sex är ju sällan något hemskt och otrevligt!
    Tack för dina svar.. Får se om det är lika effektivt för mig som för dig. Har du prövat hallonbladsthe?
  • zaaga
    BeccyG skrev 2008-01-27 21:02:28 följande:
    Tack för dina svar.. Får se om det är lika effektivt för mig som för dig. Har du prövat hallonbladsthe?
    Nä, jag brukar hålla koll på förändrade känslor i kroppen. När det känns "moget" så tar jag skogspromenader (mycket lyft på ben och sånt) och sen färdknäpp.

Hallonbladsthe låter så rackarns äckligt så jag har faktiskt aldrig försökt av den anledningen. *s*
  • Camellis
    zaaga skrev 2008-01-27 20:20:52 följande:
    Jag har fått tre barn (väntar fjärde om någon vecka) och jag har alltid kört på färdknäpp när den där känslan dykt upp för andra gången. Första gången är när de fixerar sig. Andra gången är när tappen börjar ge med sig. Och först då fungerar färdknäppen - för det sätter verkligen igång. Men, sen är vi ju alla olika!! Och det är väldigt svårt att veta om det är samma känsla du och jag pratar om. Men det låter så i alla fall. Sen är det ju så att det som fungerar på mig kanske inte har ett dyft effekt på dig. Men, det är ju värt att testa om man har lust! Sex är ju sällan något hemskt och otrevligt!

Hoppsan hoppsan då! De senaste kvällarna har det börjat trycka på nåt fruktansvärt. Det ilar och sticker och har sig. Och bebisen är redan fixerad (kände av det för någon vecka sedan och fick det bekräftat av bm sist). Har bf på fredag 2/2. Vill gärna föda runt bf, eftersom jag gick över sist. Men nu är ju lilleman sjuk, så jag väntar gärna några dagar till.

Färdknäpp har sambon av någon otroligt korkad anledning sagt nej till! Fundersam Vi hade sex förra veckan, men nu när det är nära och kan sätta igång nåt - då vägrar han. Kul kille... Det var lika förra gången.

Men du, hallonbladste är faktiskt gott! Eller är det jag som är knäpp? Smakar bara hallon, tycker jag.

Mamma till Anton (-99), Hugo (-06) med pyre i magen (bf 2/2 -08)
  • zaaga
    Camellis skrev 2008-01-27 22:14:20 följande:
    Hoppsan hoppsan då! De senaste kvällarna har det börjat trycka på nåt fruktansvärt. Det ilar och sticker och har sig. Och bebisen är redan fixerad (kände av det för någon vecka sedan och fick det bekräftat av bm sist). Har bf på fredag 2/2. Vill gärna föda runt bf, eftersom jag gick över sist. Men nu är ju lilleman sjuk, så jag väntar gärna några dagar till.Färdknäpp har sambon av någon otroligt korkad anledning sagt nej till!  Vi hade sex förra veckan, men nu när det är nära och kan sätta igång nåt - då vägrar han. Kul kille... Det var lika förra gången. Men du, hallonbladste är faktiskt gott! Eller är det jag som är knäpp? Smakar bara hallon, tycker jag.
    Hehe, hittade du hit också?
    Du får tjata lite till på sambon sen när ni är friska och krya! Han är ju medskyldig till 50% och du ska klämma ut lilla pyret, klart du har rätt att önska så enkla saker som en liten färdknäpp!
    Haha, skämt åsido, testa en rejäl promend när du känner att det ilar som värst. Det ska vara av "Step-up stuket". Så att trava upp och ner för ett trappsteg i rask takt fungerar också!
    Ta i utav bara f... så drar du igång takten i livmodern rejält.

Nja, fega jag har nog ingen lust att dricka det där teet.. *s* Fast den här gången behöver jag inte direkt sätta fart på saker och ting. jag har ju omvända problem just nu. Är i stick/ilningar och tryck stadiet nu. Trots fyra veckor till BF. Så jag ligger still jag.

Ses väl snart i vanliga tråden!
  • Camellis
    zaaga skrev 2008-01-27 22:20:58 följande:
    Hehe, hittade du hit också?Du får tjata lite till på sambon sen när ni är friska och krya! Han är ju medskyldig till 50% och du ska klämma ut lilla pyret, klart du har rätt att önska så enkla saker som en liten färdknäpp! Haha, skämt åsido, testa en rejäl promend när du känner att det ilar som värst. Det ska vara av "Step-up stuket". Så att trava upp och ner för ett trappsteg i rask takt fungerar också! Ta i utav bara f... så drar du igång takten i livmodern rejält. Nja, fega jag har nog ingen lust att dricka det där teet.. *s* Fast den här gången behöver jag inte direkt sätta fart på saker och ting. jag har ju omvända problem just nu. Är i stick/ilningar och tryck stadiet nu. Trots fyra veckor till BF. Så jag ligger still jag. Ses väl snart i vanliga tråden!
    Ja, sitter och fördriver lite tid. Har inte kunnat surfa ordenligt på några dagar, så nu tar jag igen för förlorad tid.

Ja, det dumma är att jag är helt sugen på sex (försökte med bröstvårtsmassage, men jag gick bara igång på det så jag fick sluta ), medan han är trött och seg och inte alls är på humör. Tråkmåns! Tycker ju som du att det är det minsta han kan göra. Och hallå - hur jobbigt är det för honom egentligen? Det var ju så trevligt sist så.

Jag får väl köra ett step up-pass när Hugo har frisknat till. Hoppas att han får en av sina raketförkylningar. Han brukar bli frisk förvånansvärt fort när han blir förkyld.

Ja, vila på du! Och experimentera inte i onödan!
  • BeccyG
    Camellis skrev 2008-01-27 22:14:20 följande:
    Hoppsan hoppsan då! De senaste kvällarna har det börjat trycka på nåt fruktansvärt. Det ilar och sticker och har sig. Och bebisen är redan fixerad (kände av det för någon vecka sedan och fick det bekräftat av bm sist). Har bf på fredag 2/2. Vill gärna föda runt bf, eftersom jag gick över sist. Men nu är ju lilleman sjuk, så jag väntar gärna några dagar till.Färdknäpp har sambon av någon otroligt korkad anledning sagt nej till!  Vi hade sex förra veckan, men nu när det är nära och kan sätta igång nåt - då vägrar han. Kul kille... Det var lika förra gången.
    Men du, hallonbladste är faktiskt gott! Eller är det jag som är knäpp? Smakar bara hallon, tycker jag.
    Ser att vi har BF samma datum.. Undra om du eller jag kommer att få först..=) Ser ju att vi har samma känningar så det blir spännande att se. Satte hallonbladsteet igång något för dig? Har köpt det men har ej prövat det än.
  • jezicka

Jag har oxå ont mellan benen och den har varit fixerat ett bra tag. Började förra veckan och göra ännu ondare. Gör ont när jag lyfter upp benen i sängen oxå. Hade sex i går får väl se till att ha det idag oxå . Lite av slemmisen gick i morse har bf på lördag. Ja vi får se den kommer ju när den kommer men kanske hade den kunnat komma nu. På fredag får den inte komma för då fyller min dotter år.

• Längtandsfull

Känner igen det där jag med...

Har occkså välldigt mycket sd och onda förvärkar framförallt på kvällarna och nätterna...
    Har aldrig tagit tiden på dom eftersom att dom känns inte regelbundna och så har jag hört att en värk skall vara i ca en minut och det gör inte mina...

Idag har jag molande värk och endel sd... även nu på dagen..

Men det där med ilandet och stickandet i underlivet och i nedre delen av magen känner jag av då och då... Känns som om någon högger mig längst ner i magen...

Är i v 40... har BF den 4 februari... Men H*n får gärna komma till oss nu..

• BeccyG

vi får se hur det artar sig i natt.. Hoppas att värkarna kommer och är kvar så att vi kan få hem våran bebis nu..=)

• Camellis
    BeccyG skrev 2008-01-28 09:24:00 följande:
    Ser att vi har BF samma datum.. Undra om du eller jag kommer att få först..=) Ser ju att vi har samma känningar så det blir spännande att se. Satte hallonbladsteet igång något för dig? Har köpt det men har ej prövat det än.
    Jag fick rejäla sd en stund efter första koppen, och jag har knappt haft några sd öht denna graviditet. Väldigt mesiga iaf. Men sen har sd återgått till att vara ganska mesiga igen. Dricker ungefär 2-3 koppar om dagen. Men jag tröstar mig med att även om inget drastiskt händer så stärker det livmodern och gör värkarna mer effektiva. Här ska födas barn raketsnabbt!
Svar på tråden Varför sticker det, ilar och trycker på i underlivet? Förlossning på G?