• Fröken Inga

Ikeas symaskin, funkar den bra?

Tänkte köpa en billig symaskin. En som är enkel och kan sy raksöm och sicksack ungefär. Ikea har en för 559:-. Någon som har köpt en sån och vill berätta vad ni tycker?
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80115686

Lidl, överskottsbolaget och rusta ska tydligen också ha billiga maskiner, vet ni nåt om dem så berätta gärna...

Tack på förhand!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Ikeas symaskin, funkar den bra?
  • Tesie

Jag har den från IKEA; fick den när jag fyllde år i augusti. Än så länge fungerar den prima!

• Darla

Jag har den från Lidl, valde den då jag inte syr så ofta därför ville jag inte skaffa en dyr maskin. Hursomhelst, den är jättebra! Har allt jag behöver och lite till faktiskt, blev förvånad när jag kom hem och såg finesserna. Har inte haft några problem den.

• Kakan83

Har IKEAS å den funkar SKIT dåligt! Jag har använt den ett par tre gånger men ska nog slänga den på tippen. Undertråden "bubblar" sig och tuggs sönder. Nu sist jag sydde så pajjade spolen, hur man nu kan lyckas med det när man syr i vanligt bomullstyg. Sämsta jag varit med om!

Oliver ab imo pectore
  • Kakan83
    Darla skrev 2008-01-27 21:46:52 följande:
    Jag har den från Lidl, valde den då jag inte syr så ofta därför ville jag inte skaffa en dyr maskin. Hursomhelst, den är jättebra! Har allt jag behöver och lite till faktiskt, blev förvånad när jag kom hem och såg finesserna. Har inte haft några problem den.
    Vad fick du betala för den?
    Oliver ab imo pectore
  • Trinity78
    Kakan83 skrev 2008-01-27 21:49:06 följande:
    Har IKEAS å den funkar SKIT dåligt! Jag har använt den ett par tre gånger men ska nog slänga den på tippen. Undertråden "bubblar" sig och tuggs sönder. Nu sist jag sydde så pajjade spolen, hur man nu kan lyckas med det när man syr i vanligt bomullstyg. Sämsta jag varit med om!
    Lämna tillbaka den då
    Gravity always wins
  • Darla

TS: Har för mig att det var ca 520kr som jag betalade för den i mars förra året.

• Kakan83
    Trinity78 skrev 2008-01-27 21:51:47 följande:
    Lämna tillbaka den då
    Hade jag gjort om jag inte hade så långt till Ikea.
    Oliver ab imo pectore
  • Darla

Kakan83: tror att den kostade 520 kr i mars förra året.

• Darla

Kakan83: Man gamla hade såna problem tills att jag kom på att det var trådspänningen som var felinställd, eller så hade jag satt in spolen åt fel håll. Men du har antagligen testat allt redan. Man blir så irriterad när symaskiner trasslar...

• Kakan83
    Darla skrev 2008-01-27 21:56:14 följande:
    Kakan83: Man gamla hade såna problem tills att jag kom på att det var trådspänningen som var felinställd, eller så hade jag satt in spolen åt fel håll. Men du har antagligen testat allt redan. Man blir så irriterad när symaskiner trasslar...
    Ja, trådspänningen var jag ändrat flera gånger. Så syr den bra ett par cm så är det precis som att det släpper igen.
    Oliver ab imo pectore
  • Fröken Inga
    Kakan83 skrev 2008-01-27 21:59:22 följande:
    Ja, trådspänningen var jag ändrat flera gånger. Så syr den bra ett par cm så är det precis som att det släpper igen.
    Oj, vad jobbigt. Tur att man själv bor nära ikea. Blir nog en sån eller en från lidl...
    När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • ressiwresseB

Har du kontaktat IKEA angående maskinen? Be dem att stå för frakten och skicka dig en ny. Maskinen är ju defekt.

• Kakan83
    ressiwresseB skrev 2008-01-27 22:23:10 följande:
    Har du kontaktat IKEA angående maskinen? Be dem att stå för frakten och skicka dig en ny. Maskinen är ju defekt.
    Nej, det har jag faktiskt inte tänkt på. Borde jag ju göra!
    Oliver ab imo pectore
Svar på tråden Ikeas symaskin, funkar den bra?