Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Ikeas symaskin, funkar den bra?

Har IKEAS å den funkar SKIT dåligt! Jag har använt den ett par tre gånger men ska nog slänga den på tippen. Undertråden "bubblar" sig och tuggs sönder. Nu sist jag sydde så pajjade spolen, hur man nu kan lyckas med det när man syr i vanligt bomullstyg. Sämsta jag varit med om!

Oliver ab imo pectore
  • Kakan83
    Darla skrev 2008-01-27 21:46:52 följande:
    Jag har den från Lidl, valde den då jag inte syr så ofta därför ville jag inte skaffa en dyr maskin. Hursomhelst, den är jättebra! Har allt jag behöver och lite till faktiskt, blev förvånad när jag kom hem och såg finesserna. Har inte haft några problem den.
    Vad fick du betala för den?
    Oliver ab imo pectore
  • Kakan83
    Trinity78 skrev 2008-01-27 21:51:47 följande:
    Lämna tillbaka den då
    Hade jag gjort om jag inte hade så långt till Ikea.
    Oliver ab imo pectore
  • Kakan83
    Darla skrev 2008-01-27 21:56:14 följande:
    Kakan83: Man gamla hade såna problem tills att jag kom på att det var trådspänningen som var felinställd, eller så hade jag satt in spolen åt fel håll. Men du har antagligen testat allt redan. Man blir så irriterad när symaskiner trasslar...
    Ja, trådspänningen var jag ändrat flera gånger. Så syr den bra ett par cm så är det precis som att det släpper igen.
    Oliver ab imo pectore
  • Kakan83
    ressiwresseB skrev 2008-01-27 22:23:10 följande:
    Har du kontaktat IKEA angående maskinen? Be dem att stå för frakten och skicka dig en ny. Maskinen är ju defekt.
    Nej, det har jag faktiskt inte tänkt på. Borde jag ju göra!
    Oliver ab imo pectore
Svar på tråden Ikeas symaskin, funkar den bra?