Inlägg från: La Linda |Visa alla inlägg
  • La Linda

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Hoppas verkligen att alla får plussa!!!!

saravi 31/1 - 2/2 - symtom: Ömma, svullna bröst, sticker i dem ibland. Molvärk som växlar mellan mindre och mycket, stickningar ibland i "tjejmagen". Fryser mycket. Trött. Sugen på allt onyttigt. Kvalmig. Halsbränna.

Bobousch 1/2- symptom: ömma, tunga bröst. Jäkligt hungrig, hela tiden.

yingyang 1-2/2 - inga symtom bara lite mensvärk

Kvilleshopp 2/2 - symptom:ömma bröst, frysser mycket. mycket och vita flyttningar,känner obehag i tjej magen. fått lite små hug. kissenödig ofta. äter mycket på kvällen. stick i svanken. och har nu mer känningar i tjej magen.sambon tycker jag har hårdare bröst.

aliaK 2/2 - symptom: illamående, yr, trött, konstig matlust.

marmelade 2/2 - symptom: jättetrött, lite molvärk och ont i ländryggen.

Frila2 3/2 - symtom: Inga symtom överhuvudtaget. Tror inte riktigt att det är någoting, hade massa symtom innan jag plussade förra gången

Pethra 3/2 - symptom: yrsel, trötthet, illamående, mensvärk, nästäppa, svullna bröst och hunger (samma som sist jag var gravid)

plantan 3/2- symptom: illamående till och från (kräktes måndags) ont o svanken. Testar på BIMdagen

Ell 4/2 - symptom som kommer och går: superömma bröst. Tidigare även mkt vattniga flytningar, inget nu när det där 6 dgr kvar.

anna apelsin 5/2: Känsla av utdrivningsreflexen emellanåt

Jooonanna 6/2 - symptom: Molvärk i nedre delen av ländryggen, lite stick i underlivet, flytningar.

Yoshimi 7/2: Ont i vänstra sidan av magen.

Pumisen 7/2 - symptom:känns som utdrivningsreflexen i brösten, några hugg i tjejmagen, fryser ibland, halsbränna..fast mer som metallsmak i munnen...såg nyss att jag börjar få fina landskap med ådror på brösten..gud så vackert not!! Glömde skriva..brösten är AP-tunga, o ilar då o då!!!

LaLinda 8/2 - symtom: värkande och större/fylligare bröst sen en vecka tillbaka, köpte nya bh:ar idag =) (bytte bort C mot D) En rejäl aptit är sugen på det mesta HELA tiden, lite mensvärk som har börjat kännas av det sista, väldigt bitchig (enligt min stackars sambo).. hoppas hoppas..

Vonka80 12/2 - symptom: Pirrande värk i musmagen då och då. Trötthet i svanken. Sötsug och chokladbegär (äter aldrig godis annars förutom lördagar). Irriterad vid beröring, tycker saker kliar och är obehagliga. Svårt att sova ibland, huvudvärk ibland och svagt illamående. Konstant halsbränna..även då jag ej ätit choklad! 8/

Nyfiken och otålig 14/2 - symptom: vägrar att ha symptom denna gång. Förra gången hade jag ALLA symptom, men ack och ve, tant röd kom ändå. Fast, det är för tidigt med symptom nu, får väl se vad jag säger om en vecka...

Mona82 - symptom: Har lite konstiga symtom:) Blödande tandkött, fett hår (dagen efter de är tvättat, har kunna gått flera dagar förut utan att de blivit fett:)). trött, mensvärk fast ingen mens, ont i svanken, flytningar, kom lite mjölk ur brösten när jag klämde. Funderar på att testa imorgon, men törs inte ifall man inte får nåt plus...

• La Linda

TeAmo: efter att jag slutade med mini-piller (åt dem i drygt en vecka) så blev kroppen jätte konstig! hade super ömma bröst, känsliga vårot, mensvärkskänsla m.m
    hade konstig mens 2 månader efter med blödningar som var på 1,5 dagar.. så allt är möjligt efter man slutat med piller.. även en graviditet är inte utesluten, det beror ju på hur lång cykel du brukar ha om det va din mens som var 14 januari så kanske du kan testa runt 10 februari som tidigast?!

• La Linda

TeAmo: vet du när du hade ÄL?
    vad är det som var två veckor sen?? om du hade Äl för två veckor sen så är det inte omöjligt att du går grav tecken nu.. men som sagt dem ställer till rejält i korppen.. jag ringde själv sjukvårdsupplysningen och ungdomsmottagningen när jag kände sådär.. fast dem sa att det va normalt.. du hade alltså ingen mens den 20 januari? om du inte hade de å de bara var en liten blödning den 14 så kan du testa dig!

hoppas de går bra!

• La Linda

då är du förmodligen inte gravid! då hade du ÄL (ägglossning runt den 31 december hade du oskyddatsex då) och nästa ÄL ungefär nu (så se till att använda något skydd) om du inte vill bli gravid =)

• La Linda

om du hade de senast den 23 å dem skulle leva i 5 dagar så blir de ju den 28/12
    hade du mens den 20 december?? för i sånna fall så behöver du troligtvis inte oroa dig ÄL inträffar ca 14 dagar innan nästa mens första dag, och om du inte prickade in de så finns det ingen risk

ring till ungdomsmotagningen å hör om du e orolig! och om du blivit gravid denna månaden så kan du testa dig efter som din nästa ÄL är nu, så då visar testet om du blivit gravid eller ej! kolla så du e säker, de e bäst!

lycka till

• La Linda

men om du ska ha din mens den 14 februari så skulle du bli gravd ungefär nu, och har du haft oskyddat samlag för 3 dagar sen å 3 dagar framåt så finns det risk att du blir gravid, eftersom du började med pillrerna då du fick din mens och hade oskyddat så finns det ingen risk för du kan inte bli gravid under din mens även fast du inte använder skydd.. du kan alltså bara bli gravid under din ägglossning som enligt din menscykel var mens runt 20 december ägglosning början av januari mens 14 januari, ägglossning runt 31 januari.. så runt ägglossningsdagarna ca 5 dagar innan som du sa å en nån dag efter det också..
    bara kul om man kan hjälpa till =) de e ju lite trixit det här å mycket som spelar roll!

hoppas inte inlägget var för otydligt =)

• La Linda

Kvilleshopp: Jag har haft värkande bröst i en vecka men det har börjat avta nu.. funderar som du. Dem är fortfarande större än vanligt å fylligare men skälva värken har avtagit lite?!
    vill så gärna!!!

• La Linda

jadå LindaTindra chans finns det nog =) jag har värkande bröst+större, kissnödig oftare och vill också äta hela tiden hehe

hoppas hoppas..

• La Linda

Lällas: jag har också BIM den 8 februari, så nervöst.. längtar men ändå inte ifall de blir neg så får man ju vänta en månad till =( men det får vi se hehe
    Jag tror att om jag inte kan hålla mig till BIM dagen så testar jag på måndag.. har hört flera som plussat 5 dagar innan fast de e ju individuellt också.. ska försöka hålla ut!

lycka till

• La Linda
    Svar på #269
    KvillesHopp skrev 2008-02-02 13:16:48 följande:
    hure ofta hade ni sex???? ska man ha sex bar apå äl dagen och dagen efter eller hur ska man göra.?
    vi börjar några dagar innan å helst en-två dagar eftråt också =) så finns det några som är redo och väntar på ägget å några som kan angripa ifall dem andra missat hihi fast de är såklart svårare för dem första att ta sig igenom slemmet eftersom de inte är tunt riktigt än =D men man kan hoppas..
  • La Linda
    Svar på #271
    Pumisen skrev 2008-02-02 13:21:29 följande:
    Ja du!! Vi startade våran bebisverkstad den 10 jan...o så fick jag mens på natten mellan 10 o 11 jan Men när jag berätta för min arbetskollega att vi hade kört igång, o att jag så gärna ville ha en kille denna gången så sa hon att vi skulle ha sex 10 dagar i rad runt äl!! Så vi körde på...hahhahahah!!! Men efter 6 dagar orkade jag inte längre...det blir liksom inte kul när man känner att man bara gör det för att bli gravid!! Förra gången när jag blev gravid med dottern, så hade vi sex  varannan, var tredje dag o det tog sig direkt, så det är  nog olika!! O då hade vi inte sex just bara för att bli gravid..jag hade fått mf innan dess så jag väntade troget på mensen, men den kom aldrig, utan jag testade en sticka senare o det visade sig att jag var gravid..
    om du gärna vill ha en kille så ska du ha sex så nära inpå ÄL-dagen som möjligt, eftersom killarna är snabbare än tjejerna men lever inte lika länge, tjejerna är långsammare och lever längst, så om man har det ett par dagar innan så är det troligtvis ett gäng tjejer som ligger å väntar in ägget =)
    jag tror på en liten flicka, men blir såklart lika glad för en pojk hihi
  • La Linda

va kul att några plussat!! wohhooo
    är så spännd inför veckan som kommer, jajx.. =D vill bara inte ha samma väntan inför nästa månads hysteri.

vet inte vad jag ska tro eller hoppas.. har nu mycket flytningar och mensliknades smärta som ökat så det kan ju betyda tant =( men får se, kanske testar jag imon eller så inväntar jag BIM!

vill se mer pluss här inne!!!! tjohoo

• La Linda

är (ursäkta) dålig i magen hej vilt haha nån mer? mina bröst värker mer nu igen och mensvärken är mer å mer påtaglig..
    gör också ont vid sex och värker där nere...
    ska man våga testa imon om amn har BIM den 8 feb???

• La Linda
    Svar på #305
    skytten78 skrev 2008-02-03 18:21:24 följande:
    NÅgra fler som plussat?Måste man känna något för att ens vara gravid?
    jag tycker det är många som sagt att de vanligaset är att man inte känner något? fast har ingen erfarenhet.. oroa dig inte för det, finns så många å ingen är rätt eller fel synd iof för då hade det varit smidigare än att hoppas å tyda tecken =D
  • La Linda

åh shit va många som plussar!! KUL =) känner mer kämpar glöd hihi
    vågade inte testa imorse, får se hurdet känns imon men nu känns de som jag inte vågar imon heller hehe
    Har mensvärk och värkande bröst, det känns som den kommer men vi får se..

Håller tummarna för dem som väntar fortfarande!!!!

• La Linda

om man testar imon och det är BIM-3 hur är chansen fortafande stor att man kan plussa på/efter BIM? vill känna att något hopp finns kvar om det blir neg...
    va tror ni???

• La Linda

Jahoo, gjorde ett test på BIM -3 å det va tydligt PLUSS =)

• La Linda

Mona82 - 26/1 - symptom: Har lite konstiga symtom:) Blödande tandkött, fett hår (dagen efter de är tvättat, har kunna gått flera dagar förut utan att de blivit fett:)). trött, mensvärk fast ingen mens, ont i svanken, flytningar, kom lite mjölk ur brösten när jag klämde. Sugen på allt onyttigt. Känsla i magen att jag är grav men visar inget plus:(

saravi 31/1 - 2/2 - symtom: Ömma, svullna bröst, sticker i dem ibland. Molvärk som växlar mellan mindre och mycket, stickningar ibland i "tjejmagen". Fryser mycket. Trött. Sugen på allt onyttigt. Kvalmig. Halsbränna.

Kvilleshopp 2/2 - symptom:ömma bröst, frysser mycket. mycket och vita flyttningar,känner obehag i tjej magen. fått lite små hug. kissenödig ofta. äter mycket på kvällen. stick i svanken. och har nu mer känningar i tjej magen.sambon tycker jag har hårdare bröst. INTE GRAVID

yingyang 2/2 symtom: ont i brösten, mår lite illa, nyser, fryser/svettas, lite vattniga flytningar, på uselt humör & känslig,sug i magen,törstig. Bim igår den 1/2 eller idag den 2/2 men ingen mens än...GRAVID

aliaK 2/2 - symptom: illamående, yr, trött, konstig matlust. Inga längre.

marmelade 2/2 - symptom: jättetrött, lite molvärk och ont i ländryggen.

Frila2 3/2 - symtom: Inga symtom överhuvudtaget. Tror inte riktigt att det är någoting, hade massa symtom innan jag plussade förra gången INTE GRAVID

Pethra 3/2 - symptom: yrsel, trötthet, illamående, mensvärk, nästäppa, svullna bröst och hunger (samma som sist jag var gravid)

plantan 3/2- symptom: illamående till och från (kräktes måndags) ont o svanken. Testar på BIMdagen INTE GRAVID

Ell 4/2 - En vecka innan, mkt vattniga gulvita flytningar + ömma bröst och bröstvårtor, några dagar innan - inga sympom alls - två dagar innan - ömma bröstvårtor igen. Inga andra symptom.

anna apelsin 5/2: Inga symtom kvar

Jooonanna 6/2 - symptom: Molvärk i nedre delen av ländryggen, lite stick i underlivet, flytningar. INTE GRAVID

Deus ex machina 6/2 :illamående, yrsel, stickningar i livmodern, vattniga flytningar. GRAVID

Yoshimi 7/2: Ont i vänstra sidan av magen.

Pumisen 7/2 - symptom:känns som utdrivningsreflexen i brösten, några hugg i tjejmagen, fryser ibland, halsbränna..fast mer som metallsmak i munnen...såg nyss att jag börjar få fina landskap med ådror på brösten..gud så vackert not!! Glömde skriva..brösten är AP-tunga, o ilar då o då!!!

LaLinda 8/2 - symtom: värkande och större/fylligare bröst sen en vecka tillbaka, köpte nya bh:ar idag =) (bytte bort C mot D) En rejäl aptit är sugen på det mesta HELA tiden, lite mensvärk som har börjat kännas av det sista, väldigt bitchig (enligt min stackars sambo).. hoppas hoppas.. GRAVID!!!!

Vonka80 12/2 - symptom: Pirrande värk i musmagen då och då. Trötthet i svanken. Sötsug och chokladbegär (äter aldrig godis annars förutom lördagar). Irriterad vid beröring, tycker saker kliar och är obehagliga. Svårt att sova ibland, huvudvärk ibland och svagt illamående. Konstant halsbränna..även då jag ej ätit choklad! Snorig och nysig, frusen. GRAVID

Nyfiken och otålig 14/2 - symptom: vägrar att ha symptom denna gång. Förra gången hade jag ALLA symptom, men ack och ve, tant röd kom ändå. Fast, det är för tidigt med symptom nu, får väl se vad jag säger om en vecka...

skytten78: bim 8/2 inga symtom alls

Apricon: BIM 9/2-12/2, färre symptom, nu: ont i ländryggen, ibland lite molvärk i magen, flytningar.

• La Linda

Symtom hos mig är; fortfarande värkande bröst, mensvärk och trötthet.. jo det nya är kissnödig vakna två ggr i natt å va tvungen att dra mig upp på toa haha usch..

Lycka till nu, hoppas det går vägen!!!

• La Linda

åh va kul Ell! Grattis!!!

LindaTindra, det verkar lukta plus för dig med ju.. hihi hoppas verkligen att det är så!

sjukt kul att så många plussat här... hehe Ell före tur med sig wohoo!

kramar!

Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?