• annaoedvin

basiron, någon som har provat?

Har sedan jag slutat ammat (!) fått en del finnar i ansiktet, tycker dessutom att porerna blivit större och att jag fått mer pormaskar. Såg reklam för den här produkten från apoteket och funderar på att köpa. Funkar den?

• Svar på tråden basiron, någon som har provat?
  • lollo23

hej!

jag har prövat den och använder den fortfarande då och då. Jag tycker att den är bra att använda på begynnande finnar, så att de inte blossar upp utan istället går tillbaka. tyvärr blir man lätt röd av den, iaf jag (dock inte så farlig rodnad, och den brukar bara komma om jag inte har använt krämen på länge, sedan vänjer sig huden). Tycker dock inte att den har ngn effekt på pormaskar. Jag tror heller inte att den är så bra att använda preventivt, men som sagt effektiv när finnen redan har börjat synas.

mitt råd är att bara använda den just på de områden du har finnar, på så litet område som möjligt, så du slipper onödig rodnad. och ta lite lite i början.

Lycka till!

• Yohanna85

man kan bli torr och rodna väldigt i början även fjälla. Men efter ca 2 veckor så vänjer sig huden. Hitta en BRA återfuktare!

Jag använder den nu ca varannan kväll innan natten. Och det gör att finnarna inte riktigt blir så stora och brister ut lika hårt.

Efter tvätt brukar jag häva citronsaft i ansiktet och låter sitta ett par minuter (sticks väldigt) sen sköljer jag med JÄTTEkallt vatten, och då drar porerna ihop sig väldigt! =)

• malinka2

Med mej blir det precis tvärtom, använder mest på näsan för där är jag jättefet, sen jag började använda Basiron är jag ännu blankare (inne på tredje dagen nu), tänkte att det kankse är det feta som kommer ut liksom? Fast jag kanske tänkte fel?

Svar på tråden basiron, någon som har provat?