sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Det känns o låter som det är ganska vanligt o bli sjukskriven för sd, det känns skönt att man inte är ensam om det men man blir ju såklart orolig... min cervix är inte påverkad än så länge men man vet inte vad som händer om jag inte tar det lugnt o vilar! jag jobbar som förskolelärare med barn som är 1-3år.
Jag var hos läkare idag och blev sjukskriven i 2 veckor. Ska dit igen om 2 veckor och göra undersökning för att se om tappen har blivit påverkad. Så nu är det soffan som gäller för mej. KÄnns skönt att vara sjukskriven och slippa oron att gå till jobbet och känna att allt inte är bra i magen.
Nu ska jag försöka släppa all oro o stress o se om mina sd lugnar ner sig. Med lite tur så kanske det bara är kroppen som vill ge mej en varning just nu men att det egentligen inte är så "farliga" sd.
Tessie Tessie: Precis så är det för mig oxå... ska tillbaka till läkarn på torsdag o får då se vad hon säger. Det är lite segt o ligga hemma men samtidigt skönt som du säger att slippa oroa sig när man är på jobbet. Jag tycker nog att mina sd lugnat sig lite men så fort jag ska försöka göra något som att dammsuga lr ngt så kommer de direkt. Lycka till o uppdatera gärna vad som händer för dig!!
Jag hänger på här också...
Är i v22 och har massa sammandragningar, känns inget kul såhär tidigt. Var hemma förra veckan men nu sitter jag på jobbet. Huuu vad det är jobbigt, jag har ett lungt jobb och sitter stilla men ändå så kommer dessa sd.
Kram till er alla
Jag försökte städa lite igår men då är det kört på en gång. Magen knyter sig och sd ger sig inte förrän jag lägger mej och tar det lugnt igen.