sammandragningar v.24
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!
Det känns o låter som det är ganska vanligt o bli sjukskriven för sd, det känns skönt att man inte är ensam om det men man blir ju såklart orolig... min cervix är inte påverkad än så länge men man vet inte vad som händer om jag inte tar det lugnt o vilar! jag jobbar som förskolelärare med barn som är 1-3år.
Jag var hos läkare idag och blev sjukskriven i 2 veckor. Ska dit igen om 2 veckor och göra undersökning för att se om tappen har blivit påverkad. Så nu är det soffan som gäller för mej. KÄnns skönt att vara sjukskriven och slippa oron att gå till jobbet och känna att allt inte är bra i magen.
Nu ska jag försöka släppa all oro o stress o se om mina sd lugnar ner sig. Med lite tur så kanske det bara är kroppen som vill ge mej en varning just nu men att det egentligen inte är så "farliga" sd.
Tessie Tessie: Precis så är det för mig oxå... ska tillbaka till läkarn på torsdag o får då se vad hon säger. Det är lite segt o ligga hemma men samtidigt skönt som du säger att slippa oroa sig när man är på jobbet. Jag tycker nog att mina sd lugnat sig lite men så fort jag ska försöka göra något som att dammsuga lr ngt så kommer de direkt. Lycka till o uppdatera gärna vad som händer för dig!!
Jag hänger på här också...
Är i v22 och har massa sammandragningar, känns inget kul såhär tidigt. Var hemma förra veckan men nu sitter jag på jobbet. Huuu vad det är jobbigt, jag har ett lungt jobb och sitter stilla men ändå så kommer dessa sd.
Kram till er alla
Jag försökte städa lite igår men då är det kört på en gång. Magen knyter sig och sd ger sig inte förrän jag lägger mej och tar det lugnt igen.
Det som är mest frustrerande är att inte veta om det är "normala" sd eller inte. Hoppas att det går bra för dej nasse82 hos läkaren på torsdag och att du får nåt bra svar vad det kan bero på. Om jag ska börja jobba igen om 1½ vecka så vill jag veta att det är helt ok och att jag inte behöver gå och vara orolig varje dag.
Isa83 har du träffat nån läkare eller så?
Hmm...undra vad man ska hitta på idag då...blir nog att läsa en bok tror jag:)
Jag har haft en del sd, rätt tidigt, De kollade upp det då och tappen var oförändrad. Men sen har de inte brytt sig mer utan de säger att det är normalt att ha Sd. Sen så ser jag ju att många är sjukskrivna pga av det.
Jag är bara i v 23 och är tillfälligt sjukskriven för värkar som redan satt igång (kunde klocka dom), vanliga sammandragningar har jag haft ett par månader.
Värkarna stannade av sig själva och har varit lugna sen jag började lugna ner mig. Men en molande värk i ryggslutet, som trycker neråt, och som mensvärk, kommer och går dagligen. Och i vila.
Har ni också så?
Jag har varit inne på två kontroller och hittills har det inte börjat öppnas.
jag blev undersökt med ctg och även ultraljud.
Jag har inte skickat in mitt sjukintyg än så jag vet inte hur FK ställer sig till det.
Tessie tessie.
Jag har försökt få tag på min bm idag men utan resultat Var ju hemma hela förra veckan så nu måste jag ju ha läkarintyg för att kunna va hemma. Gjorde uvi test förra veckan men det visade inget så orolig är man ju. Får väl bara stå ut o försöka få tag på bm imorgon.
Skönt att du blev sjukskriven några veckor iaf, hoppas det blir bättre
Kram
Jag har känt av korsryggen lite och sammandragningarna har även börjat göra mer ont ibland...lite som mensvärk. Det onda i korsryggen kan ju även vara foglossningen... svårt att veta.
Isa83 jobbigt att inte få tag i bm. Det är jobbigt att inte få prata med någon. Jag tror ju att mina sd blivit värre av att jag gått och oroat mej massor. Nu när jag fått min sjukskrivning så kan jag ändå slappna av lite... har inte märkt någon skillnad än på att det lugnat ner sig men jag hoppas att det gör det. (Har ju bara vart hemma sen i torsdags)
Prillan hur länge är du sjukskriven?