• Pappa Olle

Inget slår Mario Bros och tetris.

Tjenare alla.

Det kommer ju hela tiden nya häftiga spel men jag känner alltid att jag tröttnar på dom "nya spelen" så fort.

Men annat är det med te.x Mario bros och sonic m.m.

Är det fler här på FL som jag som tycker bäst om dom gamla liren där det inte alltid hängde på snyggaste grafiken och häftiga effekter utan mer om spel känsla och upplevelse.

Som te.x alla dessa 1 person shot em up spel eller vad det kallas.. Jag var frälst i Wolf 3D och DooM spelen och tycker fortfarande att Quake 1 är det absolut bästa online skjut spelen.

Finns det något skjut spel med så mycket humor i som te.x duke 3D eller varför inte Out laws

Det är inte sämre nu det var bara bättre för känner jag.

• Svar på tråden Inget slår Mario Bros och tetris.
  • Håtte69

När det gäller dagens spel så (tycker jag) läggs det för mycket krut på grafik/snygghet osv. Fokus ligger inte på spelkänslan. Det finns mycket gamla spel som fortfarande slår det mesta av det som släpps idag, ex Super Mario Bors serien som du själv nämner. Annars spelar jag själv mycket strategi spel (managerspel - fotboll), tycker det är förbannat roligt och avkopplande.

• Metal84

klart dom gammla spelen är bra, sitter sj o spela nintendo o sega.
    visst tröttnar man på dom nya efter ett tag, men det är ju bara ta en paus o lite lite klassiker, o sen tibax till nytt

• Epoc

Jag tycker Wii är jätte kul... Man lever sig verkligen in i spelen. Spelade tennis mot 3 andra som tog med sig sina wii kontroller ... En underbar kväll kan jag meddela.
    Jag har även kört GH3 ... -Jag är en naturbegåvning, hahaha
    Fick knapt någon ton rätt, men jammade loss det gjorde jag iaf ...

• Metal84

körde gh3 till wii idag så jävla grymt.. älskar dom spelen

• Pappa Olle

Wii är helt okay, har själv ett. Nintendo håller ju tack och lov för det mesta på gamla hederliga ideer där det är spel känslan som är viktigast.

• Metal84

gjorde nyss en beställning på gh 3 till ps2

• ruben10

personligen vill jag ha ett nintendo 8bitar. men det är lika dyrt som ett vanligt spel fan !

• Metal84

är ju det, men det finns ju emulatorer, inte för att de är samma sak

• Pappa Olle

Jag har ett gäng med nintendo 8-bits konsoler, tror jag har 5st fungerande har samlat på mig.

Jag har 8-bit, 16-bit,64-bit, game cube och nu ett Wii. Känns som man e tvungen att fortsätta att köpa nintendos konsoler

• fsz

Super Mario spelen är fantastiska. Min äldsta son fick en gamecube när han var 4 år. Då var han lite liten för att spela men någon gång i 5 års åldern tror jag så började han gilla det. Nu har han sitt Gamebube, PS2 (chippad - 20 tal spel) och så fick han en Nintendo DS i julklapp. Det jag vill komma till att de spel han spelar är Super Mario World och Mariocart på gamecube, nästan inget på PS2 (star wars någon gång) och sedan Super Mario spel på DS.

Svar på tråden Inget slår Mario Bros och tetris.