• Pappa Olle

Inget slår Mario Bros och tetris.

Tjenare alla.

Det kommer ju hela tiden nya häftiga spel men jag känner alltid att jag tröttnar på dom "nya spelen" så fort.

Men annat är det med te.x Mario bros och sonic m.m.

Är det fler här på FL som jag som tycker bäst om dom gamla liren där det inte alltid hängde på snyggaste grafiken och häftiga effekter utan mer om spel känsla och upplevelse.

Som te.x alla dessa 1 person shot em up spel eller vad det kallas.. Jag var frälst i Wolf 3D och DooM spelen och tycker fortfarande att Quake 1 är det absolut bästa online skjut spelen.

Finns det något skjut spel med så mycket humor i som te.x duke 3D eller varför inte Out laws

Det är inte sämre nu det var bara bättre för känner jag.

• Svar på tråden Inget slår Mario Bros och tetris.
  • Schnitzel

Spelar alltid så fort lilltjenen har somnat. Håller med där att de gamla spelen är bättre. Lirar just nu Mario Galaxy på Wii och sega/nes/snes/gb emulator genom tjejens gamecube (chip).
    Brukar sitta på nätet på oldgames.se och köra lite mame och c64 spel. Tror jag har ett C64 på vinden, fast bandaren är pajj dessvärre.

• War

Har 3 Konsoller i tvmöbeln, Xbox, 360 och Wii samtliga är chippade.

Wiin spelar jag med mina småkillar medans 360n är till för när ungarna sover.

Skönt att slippa oroa sig för att ungarna pajjar skivor, om nån går sönder så bränner jag bara en ny.

• Cyberdansken

Njae, jag är inte säker på att det är helt ofärgat när man känner så.
    Visst var Outlaws syndigt kul och grabbling hook'en i Q2 modderna likaså, vist var Interstate 76 det absolut roligaste jag spelat då, likadan som Action Quake, men jag tror att det lika mycket hänger på vilken ålder man hade när man spelade spelen som hur bra dom egentligen är.

Vist stämmer det också att många nya spel lägger allt krut på grafik och glömmer bort spelkänslan, men det finns undantag.
    Call of Duty serien tycker jag är ett lysande exempel på nyare spel med bra känsla OCH bra grafik.
    Och körspelen hänger riktigt gott med fortfarande.

• Pappa Olle

Jag spelar fortfarande Q2 action ibland... fins ju ett par roliga servrar kavar

• Pappa Olle

Köpte mig precis en ny värsting dator och det första spelet som startades på datorn var Quake1 ...

• Barry77

Mario Kart Wii är nu släppt!

Mario_Kart_PAL_WII-MOMENT

• cruZZe

Spelade just lite ET QW, Trackmania och Forza2 i högupplöst för att se hur nya projen klarar att leverera.

Kan meddela att aimen i ET QW var allt annat än bra i 300"

• Rocker

Jag har en skiva med ca 200 nintendo 8-bitars-spel till PS1, det äger. Mycket skönare handkontroller än orginalets

• War

På min moddade XBOX har jag en stor samling med emulatorer, bla samtliga titlar till NES, SNES, Megadrive mfler

• cruZZe

Jo samma här. Sitter på nästan 5.000 arkad-roms och några hundra nintendo-roms. Funkar klockrent på både gamla xboxen och på pc.

• War

Dom där GRYMT snygga arkadspelen är inte så snygga idag... men spelvärdet kvarstår ju.

• cruZZe

Ja jag kan lova att ex buble boble blir pixelkrig deluxe på 150"

War skrev 2008-04-09 15:23:33 följande:
    Dom där GRYMT snygga arkadspelen är inte så snygga idag... men spelvärdet kvarstår ju.
  • War

Underbart att du just skulle nämna Bubble Bobble.... av ALLA spel jag spelat i mitt liv (runt 25000) så är Bubble Bobble bland topp 10

• cruZZe

War: Bra smak har du. Vet att jag harvade så mkt buble på C-64 så mina föräldrar grinade av tristess när de hörde samma "temasång" hela tiden

• cruZZe

War: Du får komma över på en bit god mat, ett gott glas rött och sedan några öl och arkadnostalgi hela kvällen :D

• War
    cruZZe skrev 2008-04-10 13:29:19 följande:
    War: Du får komma över på en bit god mat, ett gott glas rött och sedan några öl och arkadnostalgi hela kvällen :D
    Låter som en dejt, kan ta med mig lite spel jag med...
  • Mccracken

Bästa nostalgispelet enligt mig...
    Donkey kong Country I+II+III till SNES. Kan sitta och spela det fortfarande trots Konkurrens från xbox, xbox 360, Wii, N64 samt PC. Zelda till N64 är också en klassiker. Går man dock längre tillbaka (C64) så är det nog bättre att låta dom vila i frid :)

• Schnitzel

Nej Donald Duck på C64 är kungen :)
    Har en atari 2600 konsol som har riktigt sköna spel.
    Men DK Country till snes är bland de bästa spel jag kört.
    Även Super Probotector (aka Contra3) är guldvärt.

Svar på tråden Inget slår Mario Bros och tetris.