Ärligt talat så tror jag om ni går till er själva att detta kanske inte var såå genomtänkt med tanke på att barnet blir en vuxen individ som ska hanskas med alla dessa , då tilltrasslade relationsförhållanden som detta kommer att bli.
Det hela handlar inte bara om att barnet ska få reda på sanningen hur det har kommit till, precis som snöstjärna skriver.Utan barnet kommer att bli en känslig 5 åring och en tonåring med allt i pubertetens identitet sökande.Sedan själv bli vuxen och kanske skaffa barn.Det är oftast när man får egna barn som allt kommer att igfrågasättas igen om inte under tonåren.Jag hoppas verkligen att ni vet vad ni ger er in på.Just nu känns det som att det är ett enbart lyckorus av dig som ger dina ägg och din mor mår "skit" av behandlingen.För mig känns det mer desperat än genomtänkt.
Det är som ni tänker mer på era egna gärningar än på barnet som ska växa upp i detta invecklade scenario.
veronicaq skrev 2008-03-11 13:49:25 följande:
oj här har det hänt grejer... ha rinte haft nåt internet och är mitt uppe i allt..ska ta min ÄL spruta på onsdag kväll sedan flyga till finland torsda kväll o ÄP på fredag morgonva på ett nytt VUL igår... ökade ju dosen efter förra vulet, så nu är de ca 15..Fast ca 10 som är redo om man säger så! så de blir perfekt:!angående etiska frågan om barnet perspektiv.eftersom denne kommer få veta exakt hur den kom till och allt runtomkring, så komer de falla rätt naturligt, är man inte hysh hysh om det utan pratar öppet med barnet osv så ser vi inga hinder.Det är ju fortfarande inte jag som är mamman(om de nu blir nåt barn) jag bär det inte, utan jag är bara en hjälp på traven.