• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • veronicaq
    snöstjärna71 skrev 2008-01-29 20:15:38 följande:
    Det är absolut en jättefin gåva du ger! Äggdonatorer är värda sin vikt i guld, deras gåvor har gjort att många människor kunnat gå från djupaste förtvivlan till största lycka.Men jag blir lite förbryllad över ert upplägg faktiskt. För din mamma ska alltså föda sitt eget barnbarn? Din sons moster/morbror är alltså egentligen hans eget halvsyskon? Och du ska ha barn med din mammas nya kille? Jag trodde inte man fick göra så, för det måste ju finnas en del risker för förvecklingar för alla inblandade (dig, din mamma, hennes kille och så barnet förstås....).
    genetiskt ja.. Känslomässigt NEJ

ja kan ju säga att de här har pratats om LÄNGE och MYCKET...
    de görs inte i sverige som du ser ovan utan utomlands.. alltså privat...

och jag kommer göra det senare här i sverige,, till sjukhusen/svenska kvinnor!

Tack för alla positiva o glada inlägg!!!
  • veronicaq
    Primrose skrev 2008-01-30 13:43:53 följande:
    Man får inte glömma att barnet kommer att vara mammans och hennes killes - inte TS. Eftersom det är mamman som bär barnet kommer hennes kropp att påverka barnets utveckling - inte TS. Hjärnans storlek t ex bestäms av den som bär barnet, inte av den som donerar ägget. Det är ju inte så att TS och hennes "styvfar" "får barn tillsammans". Det är några celler som blandas och sedan är resten upp till mammans kropp att ta hand om, nära och föda. Det är en jättefin sak du gör för din mamma och du kommer att få ett litet sladdsyskon!Jag har en engelsk väninna vars syster donerade ägg till henne.
    bra förklarat
    tack
    Raspberry81 skrev 2008-01-30 14:31:38 följande:
    Precis! Och donatorn och mottagaren har säkerligen redan analyserat sig igenom allt detdär. Det sker mycket funderande vad gäller äggdonationer och spermadonationer. Det är inget beslut man bara tar. Du är en tillgång i det annars så donationsfattiga sverige!! Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för människor som Du!
    exakt.. det är ju inge impulsgrej direkt

jag ska senare donera till "sveriges kvinnor" tänker alltid, "tänk om ja va den som behövde,hur kan man itne vilja hjälpa!"
  • veronicaq
    Calylite skrev 2008-01-30 16:19:14 följande:
    Kanke man själv ska göra efter den här inspirationen du gett
    de tycker jag!
    hur lätt som helst, simpel grej att göra för en STOR sak för en annan
  • veronicaq

primrose- tackar än en gång, du skriver det ja tänker..!!tack för det!!

• veronicaq
    C r e d o skrev 2008-02-03 22:35:07 följande:
    Du är ingen dålig brutta du! Vilken gåva till din mamma som en gång i tiden gett DIG livet, tänk om alla kunde få ge tillbaka lite av det till sin mor. Lycka till med allt, hoppas ni har tur och lycka med er på vägen!
    heheh tack!!! kul att du hitta in hit
  • veronicaq

ojoj om ca 2 veckor är det dags...!! harhaft min ÄL nu i dagrana.. väntar på mensen sen jävlar ska de sprutas

• veronicaq
    Primrose skrev 2008-02-22 01:08:45 följande:
    Du ska alltså göra den korta metoden - i din egen cykel och utan nedreglering? Vad skönt att slippa nedregleringen. Vilken fantastisk dotter du är, och du har antagligen en fantastisk mamma - annars skulle du nog inte gå igenom det här. Lycka till!
    ja jag håller på i knappt 2 veckor... min mamma har redan tagit spruta som "sätter henne i klimakteriet" som dom förklara det.. så det ar hon som hålls efter MIN CYKEL...

ja hon är fantastisk

lite läskigt att behöva ta sprutor på sej själv!hua!
  • veronicaq

Dollars matte skrev 2008-02-22 17:21:36 följande:

Ja, att donera till sin syster är säkert okej. Men jag tror inte att man får donera till sin brors fru, som därmed ska befruktas av broderns spermier. Eller får man det?
    [/citat]

NÄ de blir ju incest.. bror o systers gener blandas...
    din andra fråga om det ska berättas för barnet!

JA!! självklarhet för oss... bara tänka tanken om en sjukdom sker hon/han... o allt kommer fram på sjukan för det varit hemligt.. o det mnåste komma ut! nä nä..
    det berättas när barnet är tillräckligt moget för att förstå...när det är vet man ju inte...

Guden Gute skrev 2008-02-22 17:48:49 följande:
    [citat]
    Oj, kul ju!Men känns det inte lite konstigt att din mamma föder ditt biobarn och det blir ditt halvsyskon?
    haha tänker man så så känns de ju lustigt,på ett sätt såklart. de e ju inget som går obemärkt förbi .. men inget som rör mej i ryggraden, om man kan skriva så

TACK! för alla gensvar! super kul!

jag va o hämta ut all amina sprutor igår!!! INTE BILLIGT NÅNSTANS! (tur att ja inte betalar) 9500kr gick de på!! HAHAH
    men vad är det om det kommer ett barn ur de hela!!
Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!