Jag gör världens bästa gärning!
JA VERKLIGEN GULD VÄRDA!
JA VERKLIGEN GULD VÄRDA!
Precis! Och donatorn och mottagaren har säkerligen redan analyserat sig igenom allt detdär. Det sker mycket funderande vad gäller äggdonationer och spermadonationer. Det är inget beslut man bara tar.
Du är en tillgång i det annars så donationsfattiga sverige!! Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för människor som Du!
Jag tror inte heller man får det......)
Dollars matte skrev 2008-02-22 17:21:36 följande:
Procren sprutan man tar innan ÄD, som sänker östrogenet och sätter äggstockarna i vila på bara ett par dagar, gav mig en superond urinvägsinfektion. Det kan vara en bra sak att tänka på som mottagare (ni som donerar till ngn kan säga det till er mottagare). Slemhinnorna blir tydligen så torra att man åker på det direkt om man tex har sex. Sex=mkt bakterier har jag lärt mig. Men som Primrose skrev, efter nedreglering (även som mottagare) blir allt bättre när östrogenet höjs igen.
Fast jag redan är en klimakteriekossa har jag liv i mina äggstockar (konstigt nog, men det är ett helt annat kapitel) därför blev jag jättedeppig av sprutan när östrogenet sjönk så drastiskt. Kan säkert vara samma vid spray
Hade mina systrar varit yngre, hade jag gärna tagit emot deras ägg. Jag kan inte motivera varför, det känns bara rätt att ta emot deras om man har en tillräckligt bra syskonrelation. Familjer idag följer inte altid "kärnprofilen", och när regnbågsfamiljer och annat först blev vanligt var massorna emot dessa. Idag ser man att de fungerar precis likadant som andra "vanliga" familjer. Att ha ett extra nära band till sin moster kan inte jag se som fel på ngt sätt. För mamma är den som burit barnet. Punkt!
mamma är den som burit barnet, när det gäller donation från en syster. Ville bara klargöra det! Annars handlar föräldraskap inte alltid om vem som burit barnet, ex adoption.
Oki. Jag är själv inne i adoptionssvängen, därför är jag med dig 100% i ditt resonemang. Upptäckte hur fel det blev i den meningen och att det skulle missuppfattas.
Har ts och hennes mamma valt detta, kan vi inte fördöma.
Men jag tror du ts och din mamma kommer få mycket frågor under barnets uppväxt om hur ni tänkt. Och det är bra om ni är redo för alla tänkbara frågor som barnet ska tackla under sin uppväxt. Se till att vara förberedd att ge svar på tal. För er egen skull.
Veronica! Jag har haft precis samma känsla när vi var i AVA Riga. Vår donator fick 17 ägg och 8 blev befruktade. Sedan undrar de: Vill ni ha insättning m 1 ägg åt gången varpå vi svarar JA! Sedan fryser de ändå in äggen 2 och 2, utan förklaring på varför. Det är som att de vill att vi ska bli av med våra embryon för att sedan starta om och betala igen. Men hur är det i detta fall? Betalar ni "bara" för äp och insättning? Din mamma behöver inte betala för dina ägg och kliniken borde inte tjäna på att klanta sig......eller vilken känsla har du ang pengar inblandat i detta "bågeri"?
Grattis
Hennes dotter lämnade riktiga POWERÄGG märker jag! Så grattis till så fina ägg du med