• Anonym (vad göra?)

Fler vars män inte har nån större sexlust alls?

Det är så tröttsamt att min man knappt aldrig vill ha sex. Det är alltid jag som får ta initiativet till det. Jag får ju aldrig känna mig åtråd. Detta är ju skit tråkigt! Har pratat om det gång på gång med varandra, han säger hela tiden att han ska försöka bättra sig. Men det blir aldrig nån ändring. Vet inte vad jag ska göra... Jag tycker ju sex är en ganska stor del i ett förhållande, men inte han tydligen.

Fler med samma problem?

• Svar på tråden Fler vars män inte har nån större sexlust alls?
  • Anonym (Japp)

Fast jag är man och det är min hustru som tappat lusten helt dock.

Tycker det är otroligt jobbigt

• Anonym (vad göra?)

Anonym (Japp) skrev 2008-01-29 09:43:09 följande:

Fast jag är man och det är min hustru som tappat lusten helt dock.Tycker det är otroligt jobbigt
    Ja, jag vet precis hur du känner! vad fasen ska vi ta oss till? *suckar*
  • Anonym

Det är klart att det finns män som har liten eller ingen sexlust, likaväl som det finns kvinnor som har det. Det är svårt när man hamnar i en "ond cirkel", sexlust kommer ju inte på befallning precis. Men det är också lätt att hamna i en slentrian där man "kan ha sex i morgon" och omedvetet skjuter på det eller kopplar bort tankarna på det.

Några frågor att fundra över (jag har inga svar på vad det kan innebära, men kanske kan det hjälpa igång tankarna):
    Har ni det bra i relationen i övrigt? Har det redan från början varit så att du har haft större sexlust än han eller är det någonting som har uppstått på senare tid? Tar ni i varandra och är nära varandra även när det inte är sex på g? Bekräftar ni varandra på andra sätt än sexuellt? Sover ni tillräckligt, har ni tillräckligt mycket fritid? Är ni "barnlediga" ibland? Har ni egentid + gör saker tillsammans?

• Anonym

ja. min sambo är likadan och har alltid varit.jag har blivit sjukt svartsjuk pga just det.eftersom jag oftast känner mig oattraktiv mm.men ett par av hans relationer innan mig tog slut just för att han var så seg i sexlivet.så jag visste om det redan i dejting perioden.men visst!det är skit tråkigt.

• Anonym (Japp)

Anonym (vad göra?) skrev 2008-01-29 09:45:22 följande:

Man får göra som After Dark sjunger "Vi tar saken i egna händer"
    Funkar ett tag men det blir ju rätt tråkigt i längden.

SJälv har jag försökt ALLT känns det som, jag jobbar 75% och tar större delen av hushållet, har provat att fixa mysmiddagar utan barn, föreslagit lite "lekar" i stort sett allt man kan tänka sig. Det har dock inte alltid vart så här uten det har kommit efter andra barnet.
    Önskar att jag hade en mirakellösning.
  • Anonym (Kvinna20)

Min sambo har en sexlust som är = 0. Detta sedan ungefär 4 år vilket i sig är väldigt väldigt frustrerande då jag gärna skulle ha sex minst 1 gång om dagen..
    Vi hade ett underbart sexliv i början av vårat förhållande, det höll i ungefär 1,5 år sen dog det bara.. Vi har diskuterat det flera gånger och ingen av oss kan säga exakt när det dog av, kanske var det pressen från att jag ville ha sex dagligen och egentligen började ta det lite förgivet och han kände min besvikelse när han nekade eller inte var sugen?

Vi har provat allt möjligt, huskurer som ska hjälpa, droppar som ska stimulera och öka lusten, krämer..
    Jag har tappat hoppet om ett fungerande sexliv =\

• Anonym (Japp)

VARFÖR kan man inte träffa någon som har exakt lika stor sexlust som en själv, verkar ju vara ett otroligt vanligt problem om man läser alla trådar här på FL.
    Jag kan bara grattulera dom som ev lyckats med det

• Anonym (Kontrovers)

Jag tror att alla har en ganska konstant sexlust men för att det ska yttra sig i verkligt sex så måste man multiplicera denna faktor med attraktionsfaktorn till sin sexpartner. Tänk på att sexpartnern faktiskt kan vara en själv också.

Många vittnar om att det var bra i början, kanske 1-2 år, och att det sedan gick raskt utför med sexandet. Och denna tidsperiod stämmer ju tydligen ganska väl med vad många kallar förälskelse.

De lyckliga som sedan fortfarande känner attraktion till sin partner när förälskelsen övergår i kärlek kommer ju kunna ha sex utan press med automatik eftersom attraktionen >0.

För min egen del så går attraktionsfaktorn till min partner mot noll och därmed har jag oerhört svårt att ha sex med min partner på ett naturligt sätt. Jag måste i pricip tända på "något annat" innan vi kan sätta igång. Däremot kan jag har ett tillfredställande sexliv med mig själv.

Men jag älskar trots allt min partner även om attraktionen inte finns där. tyvär.

• Anonym (Japp)

Anonym (vad göra?) skrev 2008-01-29 09:45:22 följande:

Vad har du gjort för att ni ska "få till" det då?
  • Anonym (frustrerad)

Jag har också större sexlust än min man, han har väl aldrig haft nån jätte stor lust men 2-3 gånger i veckan brukade vi ha sex men sista månaderna har det kunnat gå både 1 o 2 veckor utan sex trots att jag försöker få honom tänd. O när vi väl har sex så är det på samma sätt varje gång :(

Svar på tråden Fler vars män inte har nån större sexlust alls?