Gifta sig utan ringar
Kan inte se vart detta ska passa in, men bäst här antar jag.
Sambon och jag har pratat i 1 år om att gifta oss borgerligt.
Vi har en son på 4 år och jag är gravid i 9e månaden.
Vet inte varför vi inte gjort det innan, men vi har känt, nja vi väntar lite.
Nu på morgonen så kände jag att "det är dags" att göra det. Skickade ett sms till sambon och frågade om han ville gifta sig med mig. (Han har redan frågat innan och jag har sagt ja, dock så är det ju närmre 1 år sedan) Han skrev ja tillbaka men vi brukar skämta om diverse saker så jag frågade om han menade allvar för isf skrev jag ut papperna nu från skatteverket och han kunde skriva under dom när han kom hem. Så ringde han upp jätteglad och frågade om jag verkligen ville bli en ****** för isf slutade han tom tidigare *haha*
Men nu efter att jag varit sjukskriven i 9 månader så är ekonomin botten och vi har fått ta av alla sparpengar. Kommer få lägsta fp så det tar ett tag innan vi kommit på fötter.
Men måste man ha ringar när man gifter sig? Vi har våra förlovningsringar och jag tycker de räcker än så länge, vill ju inte låna pengar till en ring "bara för att". Är ju inte ringen som gör det verkligt.
Och om det finns någon som vet om det kostar något att smälta ner och göra om andra ringar? Alltså vad det kan handla om för suma i runda slängor. Har nämligen 2 utav min mammas ringar och funderar på att smälta dom sen och göra till en annan ring.