• vilbin0305

Reseapotek till thailand!

Hej!

Undrar om någon har tips på vad man behöver ha med sig från apoteket när man reser till thailand. Min barn är 2 och 4 år gamla. Vi ska vara i thailand i 1 månad.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Reseapotek till thailand!
  • Bakeapple

Jag håller på att packa mitt reseapotek nu för resan till Thailand. Jag tar med:
    plåster
    kompresser
    kirurgtejp
    alsolsprit
    vätskeersättning
    alvedon
    elastisk linda
    imodium
    en himla bra blodstillande vätska vi köpt i Egypten

Vet inte om jag har glömt något, men det är det jag har packat ner än så länge

• Bong

Det finns jättebra apotek i Thailand så jag tror inte det är nån fara om du skulle råka glömma något!

Att ex. ta med nåt för "thai-mage" är helt onödigt! De har väldigt bra tabletter (kostar ett par öre styck) som är utformade just efter deras bakterieflora.

Glöm inte att köpa ren aloe-vera där! Super att smörja in sig med när man varit i solen för mycket... Förvara flaskan i kylen!

• Bakeapple

Jo, det är klart at det finns bra apotek i Thailand precis som i de flesta länder, men ett paket plåster är alltid bra att ha om man råkar ut för något, eller lite alvedon om barnen får feber mitt i natten när man kanske inte vill ge sig ut och leta efter ett apotek. Jag har en liten necessär med små nödvändigheter som jag brukar ha med mig var jag än reser. Sedan vet jag vis av erfarenhet att det kan vara bra att ha med lite vätskeersättning till barnen ifall det skulle behövas.

• inoka

Vi brukar bara ha med alvedon till barnen och vätskeersättning resorb eftersom dottern alltid tänker vägra dricka när vi är utomlands. Allt annat finns.
    Ett tips på bra att ta hem grejer är hostmedicin. Rena dunderkuren..
    Köper alltid ett par flaskor när vi åker hem..

• vilbin0305

Tack för alla tips! Det låter ju bra att det finns mycket att köpa där. Så det får bli lite plåster, alvedon och vätske ersättning tror jag!

• Kaffekopp

Allt är receptfritt också, allt från antibiotika till p-piller och inhalatorer.... :)

Svar på tråden Reseapotek till thailand!