Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Nirnaeth skrev 2008-03-02 13:54:49 följande:
    Xaner sov i sin tills han var nästan 1 år, då bytte vi till en "vanlig" säng. Men den har höga kanter runt om hela, så han ramlar ändå inte ur den. I början lade vi en madrass nedanför sängen utifall han skulle trilla ur, så skulle han iaf inte göra illa sig så hemskt Men det gick bra, han höll sig i skinnet. Då var han ändå helvild i spjälisen, stog och hoppade och bråkade runt en massa. Men det blev väl lugnare när "buren" försvann antar jag. Så ser sängen ut. Svärfar som byggt åt sambon när han var liten
    Vilken fin säng. Det är ju bara 1 månad kvar till han är 1 år. Fatta inte hur jag ska våga lägga honom i nåt annat än spjälsäng. Tänker också på hur han håller på i vår säng. Och kastar sig ut för kanter och så.
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-03-02 16:50:54 följande:
    Isac var oxå så i  sängar och trappor men rätt som det var kom han på att man måste backa ner han sover dock i spjälsäng ändå pga att han aldrig skulle somna om han kunde gå ur! Storebröderna klättrade ur spjälsängen runt 14 mån men Isac har som tur är inte testat det än!
    Adam har redan fattat att man backar ur sängar och soffor, men han har ju inte koll på hur långt det är ner till golvet Fundersam. Men han är rätt duktig på det. Fast jag blir så himla rädd ändå. Men det kanske nästan skulle vara bättre med en vanlig säng, jag vet inte.
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-03-02 17:48:18 följande:
    höjdkollen har inte Isac ännu,han smet upp på köksbordet, när jag kom fram försökte han gå ner! tur att jag hann fram det är ju på tok för högt att bara kliva ner för honom Min stackars buse har feber och bara ligger nu han var lite småvarm och efter middagssovningen vaknade han med 39.8

Ja, helt plötsligt så bara kröp han ner från soffan, nu får man hålla ÄNNU mer blykoll på honom.

Stackars Isac. Och stackars dig. Det är så himla jobbigt när dom små blir sådär sjuka. Då ses vi inte imorgon antar jag.

Jag och Adam ska nog dit i alla fall.

• Starlet1

Åh, kan inte nån bara ge mig ett bantningspiller så jag går ner 20 kg så jag kan bli med barn NU.

Jag vill verkligen vara gravid nu, men ändå inte. Orkar inte vara så här fet och gravid en gång till, men ändå så kan jag inte få till motivationen ordentligt. Fattar inte vad det är för fel på mig.

• Starlet1
    smarties skrev 2008-03-02 18:36:20 följande:
    Tänk om det vore så smidigt. Ett piller per 10 kg man vill tappa, och skulle enbart finnas hos läkare. Ah..då vill jag ha två.. :)
    Men precis, jag skulle ta 2,5 piller
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-03-02 18:41:27 följande:
    Jag tänker nog lite annolunda...Men är det inte bättre få andra barnet först innan du börjar med bantning? Och då när du fått ditt andra satsar helhjärtat med att ta itu med vikten? Eller tänker du på att det bli jobbigt för din kropp att få ytterligare vikt att bära på? (Hoppas du inte tar illa upp, jag menat inget illa..)
    Ja, jag tror inte att min kropp orkar med en graviditet till med min kroppstyngd. Och jag gick ju upp 16 kg med Adam, och dom har jag tappat med råge. Så jag hoppas ju på att gå ner nu, och så kunna gå ner dom kilon jag lägger på mig vid en ev graviditet. Och så blir det ju lättare att bli gravid om man är lite smalare, tror jag.

Och så vill jag vara vacker och gravid, inte flodhästsgravid igen
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-03-02 18:42:43 följande:
    När har fenix öppet imorrn? Tänkte gå dit, nu när det inte blev nå i fredags..
    kl 13 va? Jag kommer dit.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-03-02 19:27:35 följande:
    Och nu ser jag mitt misstag..Ber så hemskt mycket om ursäkt  Ser att jag skrev "andra", menar såklart 3dje barn.. Var verkligen inte meningen:(
    Jag förstod vad du menade. Ingen fara. Det skulle ju bli mitt andra barn, i livet alltså, men min tredje graviditet. Jag har ju ett barn hos mig och ett på kyrkogården, det är så jag ser det.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-03-02 20:44:37 följande:
    Då ses vi där, för vi måste ut.. får krupp här hemma snart! Dessutom så har E kommit in i en lekfas.. Elwira hade  magsjuka tors natt --> fre, så då borde hon vara smittfri nu va? Vad tror ni?
    Ja om hon inte har kräkts sen i fredags så borde det vara okej. Vi måste också komma ut. Adam älskar att leka nuförtiden.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-03-02 22:18:36 följande:
    Jag och karln upptäckte just något mysko.Avfärgningen luktar NYFÖDD när man sköljt ur och torkat håret.Jag har suttit och funderat hur länge som helst nu, och nu kom vi på det.Nyförlöst bebis luktar mitt hår! :D
    Jag luktar alltid blöt hund när jag färgat håret
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)