Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

lindi skrev 2008-02-27 22:14:14 följande:
    ja esprit har verkligen bra barnkläder, tycker också att de borde ha en barn anvdelning i butiken på kupolen!gjorde föresten ett fynd idag, shoppade en 2sits tomelilla soffa för 200 kr på tradera bra pris va! o den är i falun så det blir ju ingen frakt på det.ska klä om den o ha den på Tuvas rum när vi byggt hennes nya säng ovan på garderoberna!
    snacka om fynd!
    Bemz har väl fortfarande tyger till tommelilla va? I vilket fall går det ju att få den riktigt snygg!

Skönt med takhöjd så man kan bygga på höjden! SÅ mycket lättare att möblera då!
  • copernicus
    smarties skrev 2008-03-05 12:41:54 följande:
    Tycker jag med. Hoppas det är mycket utställare. Och massa roliga saker! :D
    SÅg att Fenix skulle ha en monter!
    Hoppas på många bra grejer att hitta på!
    Förresten nån som sett när leklandet öppnar??
  • copernicus
    smarties skrev 2008-03-05 13:04:50 följande:
    Hm, det står någonstans här i tråden..jag har glömt datumet..var där utanför i lördags, men minnet sviker :D
    ok tack!
    får leta bakåt här då!
  • copernicus
    badthing skrev 2008-03-14 11:55:10 följande:
    Ja, vad sjutton. Kan ju inte hålla mig hemlig hur länge till som helst
    Roligt tycker jag!
    Nu är ju inte jag en av dem som är inne ofta men ändå

Grattis Mariah till dottern!!!

Tittade bara in en snabbis, nu ska jag till jobbet!
    Ha en trevlig helg alla ni!
  • copernicus
    znoozan skrev 2008-03-16 21:31:35 följande:
    nån som har/haft didrikssons regnställ? köpte ett fint grönt till I på barnens hus,tog 90 eftersom han är 85-86 lång,men det är ju gigantiskt är dem stora i storlekarna? hoppas dem finns kvar i 80,vill ju ha ett han kan ha nu!
    jag har didrikssons. Casper har haft storlek 90 fram till i höstas så ja det är jättestora. Han har 110/116 på sina andra kläder men han kan fortfarande ha det regnstället om det krisar.

Är ni många som ska till Fenix i morgon?
    Är det öf också el bara loppis?
  • copernicus
    Martha skrev 2008-03-16 22:05:47 följande:
    Det är båda.. :) Loppisen blir där yogan brukar vara... 
    ok tack då kanske det blir en tur dit då!

Ska du ha ett bord?
  • copernicus
    Martha skrev 2008-03-16 22:39:55 följande:
    Jag tycker det verkar onödigt att köpa en till bakåtvänd stol för det finns fortfarande plats i stolen, problemet ligger ju i att det är trångt mellan stol och ryggstöd i bilen. Och det lär ju inte bli större av en ny stol??!!
    så var det för oss också, trots att vi har en ganska stor bil så blev det trångt.
    Men Cappe fick ny stol när han var ca 3½ för då gick det inte längre att spänna fast honom bra.
    Lua har nu hans stol men jag funderar på att byta den till en som hon kan sitta  i längre så jag slipper vända henne för tidigt.
    Vi åker så pass mycket bil att jag inte vill riskera nåt och vill att barnen ska sitta både bra och säkert.
  • copernicus

jadu tror att vi å har en freeway faktiskt. Har samma tanke som du!
    nu måste jag gå och amma
    natti

• copernicus

morrn morrn!
    igår plockade jag de första tussilagorna och idag snö. suck!

Michaela vad tidig hon är!

Lua glömmer av sej ibland och släpper taget men då ramlar hon oftast nästan på en gång.

Vad ska man hitta på att göra nudå vill ju helst inte gå ut nu ju!
    Jä-----a snö!

• copernicus

varför går alla intressanta program alltid samtidigt??
    På onsdag är det ju Greys jö!
    Lika med bröllops bonanza krockade också med Greys!

Ja ja!
    Ska snart iväg till jobbet igen, förstår verkligen inte varför alla människor måste shoppa under påsk så vi måste jobba!! Vill också vara ledig! Inte har vi extra betalt heller!

Nu slut på mitt gnäll

Igår firade vi mina svärisars silver bröllop de hade slagit på stort och hyrt Kvarnsvedens f-hus med mat och personal, dans och jättetrevligt var det!
    Kul att göra nåt tillsammans!

Hoppas ni andra haft en bra påsk!

• copernicus
    A med V och L skrev 2008-03-25 18:41:22 följande:
    Vad tycker ni?www.aftonbladet.se/nyheter/article2119234.ab
    Förstår att staten måste spara på nåt, och så mycket kritik som de fått när de sänkt förmögenhetsskatten så. MEN jag tycker inte att det är rätt! Många av dem som tjänar bra har också studielån och har kämpat sej till sin lön. Däremot kan de ju få ta bort bidraget för alla dem som är miljonärer av andra skäl, om de nu måste!
  • copernicus

Hej idag har jag tillbringat dan på Leklandet. Svindyrt tycker jag att det var!
    95 spänn??! för en 4 åring?
    MEn Casper har  lekt hela dan så han är nöjd iaf.

• copernicus

ja det är det
    0-1 år gratis

1-2 år 65/80:-

2-12 år 80/95:- de högre priserna gäller helg och lov

• copernicus
    smarties skrev 2008-03-25 19:50:19 följande:
    Får dom bara leka för dom pengarna, inget annat? :P
    ja det är bara lek för de pengarna.
    Det som finns där inne är
    en liten "park" för barn 0-4 år med ett bollhav i en båt och ett litet bollhav för de allra minsta, plus lite andra saker.
    En klättervägg, en studsmatta, en stor hoppborg och en mindre hoppborg finns ute i det stora utrymmet. Bilarna har redan gått sönder så nu finns en golvyta där man kan köra runt på 2 bobby cars, de har beställt en rutschbana dit.
    En soffhörna bestående av 2 st 2 sitssoffor är mamma baby hörnan.
    Sen finns några spel ute i fikadelen men de kostar extra tror jag.

Det jag kan rekommendera om ni åker dit med små barn är hörselskydd för ljudnivån var enorm!
  • copernicus
    Michaela83 skrev 2008-03-26 12:14:54 följande:
    hihi, kollade deklarationen nu, får tillbaka
    lindi skrev 2008-03-26 12:17:12 följande:
    weeei me too! en hel del
    samma härSkrattande
  • copernicus

godmorgon!

Michaela83 skrev 2008-04-03 08:37:53 följande:
    vilket fiiiint hus! I mats knuts dock..www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/140796
    blev så förvånad att det är till salu igen, såldes för ca i år sedan.
    Huset ligger jättefint, dessutom nära dagis. Men det är på tok för dyrt för oss tyvärr.
    Gillar läget annars.
  • copernicus
    STORT GRATTIS TILL STORA KILLEN ADAM PÅ 1 ÅRSDAGEN!!!!!

Jag är ju helt borta! Fattade inte att Adam redan fyller, å att du skulle ha kalas Ylva!!
    Sorry, jag hade jättegärna kommit!!!!
    Verkligen!
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)