Inlägg från: Michaela83 |Visa alla inlägg
  • Michaela83

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Linda77 skrev 2008-03-26 17:08:06 följande:
    Hej!Hoppar in lite sporadiskt, hoppas det är ok! Ville bara kolla vad ni använder för slags febertermometrar? Vi har en ändtermometer nu, men det är en kamp att få ta tempen.Nu när jag kom hem på jobbet så hade hon 39 grader, men mår bättre efter lite Alvedon.Funderar lite om det skulle vara värt att köpa en örontermometer, är det nån som har en sån?Verkar ju smidigt, men fungerar dom bra?Tack för hjälpen!
    Vi hade en öron men den var helt missvidande varje gång så nu kör vi med en hederlig vanlig ändtermometer..
    En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Michaela83
    viföralltid skrev 2008-03-26 20:35:21 följande:
    nån mera som ska se på barnmorskorna på kanal 1 nu kl 21?????
    jag... och så lär jag böla ännu mer *snyft* Det är såå vackert med förlossningar Gråter Och jag blir såå sugen på en till..
  • Michaela83
    MiniMie skrev 2008-03-26 21:21:44 följande:
    *vi har en ÖRON temp.. min mamma köpte den till familjen för kanske 3år sedan på apoteket för en 5-600:- Den funkar toppen för nu har vi tagit över den.Albin tycker INTE om ändtempen alls..men med örat visar han gärna upp och de är okej att "pipa".Dom flästa sjukhus/vårdcentraler har ju oxå börjat mer och mer med nyare örontemp. Jag tror dom är bra OM man inte köper ett "kines" märke. Utan håller sej till dom lite större..kanske även dyrare.Ullareds örontemp är INTE att rekomendera!!! *har testat*
    Alltså vi köpte en DYR örontemp på apoteket, men den är ändå missvisande.
  • Michaela83

Nu ska jag iväg på konferens med jobbet.. Hörs i kväll flickor!

Tack återigen för alla grattis..

TejP: Ska du med ut på lördag? Var längesen man såg dig nu Är ni friska allihopa?

• Michaela83
    Martha skrev 2008-03-27 23:59:48 följande:
    Såg ni föresten att de hade nestle barnmats burkar för 5kr/st på ÖB nu?

ja har varit där och shoppat 20 st blåbärspure :)

På kupolen blev det 2örngott, silver-mousse, knästrumpor, duschdraperi och en hög vit vas.. Elwira shoppade en boll
    Tack Jenny för skjutsen hem

Jag måste tillbaka på lördag förmiddag till kupan, måste ha partykläder tills lördag!

• Michaela83

Nån vaken!?
    Ska beställa en P&T men VILKEN färg ska jag ta?
    Väljer nog mellan röd eller svart.. Hmm..

• Michaela83
    Michaela83 skrev 2008-03-28 06:50:34 följande:
    Nån vaken!?Ska beställa en P&T men VILKEN färg ska jag ta?Väljer nog mellan röd eller svart.. Hmm..
    ingen som är vaken och kan hjälpa mig i detta svåra beslut? Gråter
  • Michaela83
    smarties skrev 2008-03-28 06:55:34 följande:
    Tänka sig vilka problem vi har, vilka färger man ska ha på vagnen :)Men nog är det klurigt..röd är ju så himla fin, men också svart..Eller så tar du viben som är både röd och svart haha :)
    Tack, en som var vaken

Men viben är ju så fruktansvärt snygg men också fruktansvärt dyr och dessutom lev-tid.. Suck..

Tror jag tar den svarta? då kan man komplettera med rosa detaljer? Gaaah
  • Michaela83
    smarties skrev 2008-03-28 07:05:31 följande:
    Ja sant, ditten o datten kan ju sy rejält söta dynor.. :)Och så kan du ha färgglada skötväskor/skötväska..Sist men inte minst färggranna barn :)

jävla anus!
    Kortbetalningen funkar inte på peppermint eller är det jag som gör fel? Blir toooookig...

• Michaela83
    viföralltid skrev 2008-03-28 07:20:41 följande:
    gomorron
    Morrn! :)
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)