Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Mäh, kom hem nu och ville se slutet på Greys, men då var det hockey minsann. Jaja, vad är väl en bal på slottet?
Godmorgon.
Vi för alltid: hoppas det går bra m jobbet idag för din sambo.
Minimie: Hoppas du får nåt svar på vad det kan vara för nåt. Men växtvärken och ligamenten kan göra jätteont, och det blir inte bättre m andra barnet.
Vi har i alla fall fått tag i bvc idag, på första försöket. Så nu har vi en ny tid om 2 veckor. Han ska ju få sin andra spruta Prevanar också, och då måste han ju vara pigg först.
Ska nog till IKea idag, tror det i alla fall. Skulle vilja hitta på nåt.
Var på IKEA idag. Jag och Adam var och åt. Jag kotlettrad och han pannkaka. Adam äter knappt ingenting längre, förutom macka och välling, och så pannkaka. Det är det enda jag får i honom, men jag försöker ju få i honom annat.
Men nu när vi var på IKEA så köpte jag pannkaka så att han skulle äta nåt. Ingen grädde och sylt till. Då hör jag tanten bakom säga till sitt sällskap "Pannkaka köpte jag aldrig till mina barn, skulle inte falla mig in, det är bara slött".
Nu kom jag mig inte för att vända mig om och säga nåt, men jag har funderat på det där. Varför säger man sådär så den som det berör hör. Jag menar, hon vet ju ingenting om Adam. Jag är bara glad att han äter nåt. Blir lite ledsen faktiskt.