Inlägg från: Michaela83 |Visa alla inlägg
  • Michaela83

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

heeeej....

här har jag nyss tvångs-utskrivit mig själv från falulassarett.. :( dom ville inte släppa iväg mej men jag ville hem å amma..
    har varit inlagd sen i ons kväll, hade gått med magont hela dagen och försökte strunta i det men tillslut så gick det inte längre...så 45 min innan aloe och ljuspartyt så blev d inställt..åkte till blge sjukhus och blev skickad akut till falun.. Misstänkt blindtarm.
    nu ska jag sova är sååå trött efter alla ultraljud, röntgenundersökningar, och otaliga sprutor..
    känner jag minsta lilla så måste jag åka in,, dryyyygt.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Michaela83
    Starlet1 skrev 2008-02-21 21:13:52 följande:
    Åh herregud, vilken pärs. Hittade dom inget? Åk in så fort du känner nåt, lova det!!!
    ja, jag lovar.. är inte så kaxig  längre efter all smärta jag fått uppleva det sista dygnet.. :-S men jag klarade inte av att ligga där nå mer, låg i ett 5rum med bara gamla tanter som låg och skrek.. och jag var sängliggande med dropp så jag kunde inte precis gå därifrån heller..
    Hade tydligen jättedåliga blodvärden, så jag har fått nån medicin utskriven som ska ätas i en månad. Skönt att va hemma, så  nu ska ja sova..
  • Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-02-22 08:01:18 följande:
     Men var det inte blindtarmen?? vad var det för fel då??
    Det är forf en "misstänkt bildtarm". Tydligen kan den retas under flera år om det vill sig illa, utan att bli inflammerad/svullen och dom opererar helst inte bort den försen dess. Dom kollade igenom alla mina organ och alla organ mår prima Utom ett mycket dåligt blodvärde, så nu är jag satt på medicin.

Men jag kände såhär: Jag hade inte ont längre, och när läkaren berättade att en blindtarm KAN retas, till och från i flera år, så kändes det bättre att åka hem, än att ligga där och vänta.. alltså, skulle jag vara kvar så var det för att dom ville ha lite mer observation över hur jag mådde och mådde jag bra idag skulle jag ändå bli utskriven. Jag kan ju inte ligga på sjukhus i flera år
  • Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-02-22 12:36:20 följande:
    men hoppas iaf att tarmen håller fan på sig nu då. Eller så bara gör sitt, så den kan bli borttagen.
    Det hoppas jag med
    Starlet1 skrev 2008-02-22 12:09:44 följande:
    Är jag hemsk som säger så?
    Näää..
    Jag vill ha bort den, så man kan slappna av riktigt..  
  • Michaela83
    Martha skrev 2008-02-23 10:37:24 följande:
    Hejhej....       vad tror ni??? I natt när Jens skulle ge Malva mat upptäckte han att han var jätte yr i huvudet.. när han lutade sej framåt så lixom trillade han bara framåt han fick försöka massor med gånger innan han kom upp ur sängen..  Och nu på morronen är han fortfarande lika yr.. säger att det känns konstigt i huvudet...  vad kan det vara?
    lågt blodtryck?
  • Michaela83
    tejp skrev 2008-02-23 13:16:48 följande:
    Va har ni för lördagsplaner idag då? Nirna ska ju föda barn! Men ni andra? Vi firar 9år idag, jag och jacob!jag ska till falun en sväng snart, sen ska vi träffa Maria å dom senare så dom inte glömmer oss under veckan Måste ju nästan fira lite ikväll också
    Vi har varit ute och gått i ett par timmar, råkade slinka in på "IDEA" och hittade jättefina skyltar till sovrummet.. :) Snart ska vi käka lite utemat, och besöka det nya loppiset som ligger i Gylle..
    Till kvällen blir det mys med familjen, å dammsygning En rätt så slapp lördag..
  • Michaela83

Tejp honey, grattis på 9årsdan!!!!

• Michaela83
    tejp skrev 2008-02-24 10:20:44 följande:
    Mickis, mår du bättre?
    Jag mår bra nu :)  Men är lite nojjig och går och känner efter hela tiden, drygt..
  • Michaela83
    znoozan skrev 2008-02-24 12:36:36 följande:
    vi har haft en toppenhelg firade farmor på buskåkers gästgiveri och fick supergod mat-fläskfile med potatisgratäng och kantarellsås *mums* sambon tapetserar och solen skiner  blev det nåt firande ni igår kväll?
    Fasen va gott det lät då :))

Ni med större barn, när slutade era sova middag?
    Jag har försökt fått Wilma och sova nu i 2 timmar, men icke.. får ett mindre spel snart
  • Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-02-24 19:06:23 följande:
    Hur är hon när hon inte sovit middag på hela dagen då? En del barn växer ju ifrån middagsvilan tidigt, och orkar med hela dagen ändå. Xander behöver fortfarande sova uppemot två timmar per dag, medans hans jämnåriga kusin slutade för länge sen. Båda är lika pigga och lägger sig samma tid på kvällen. Hon har helt enkelt inte samma sömnbehov under dagen, som Xander. Det var samma sak där, läggningen till middagsvilan tog sån lång tid, och blev mest bara tjaffs, så till slut slutade dom lägga henne helt och hållet.

Hon sover middag på dagis fortfarande mellan 12-13.30, och hemma runt 2timmar (tills förra veckan då krånglet började).
    Jag börjar fundera på om det är dax att ta bort middags-sovning hemma eftersom hon antagligen inte är lika aktiv som på dagis..
    Hon har alltid lagt sig utan krusiduller kl 19... och tidigare än så vill jag inte lägga henne heller  men utan sova middag så skulle hon behöva lägga sig kl 18 då hon blir gnällig & skrikig frammåt den tiden.

Fast det kanske är så i början bara? För tydligen är hon ju inte trött när jag försöker få henne och sova middag.

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)